Verkoop van een huis in Büdingen

Büdingen ligt ongeveer 50 km ten noordoosten van Frankfurt am Main. Büdingen is een stad met een middeleeuws karakter. De in totaal 15 wijken liggen rond een waterburcht, die vandaag de dag nog steeds bewoond wordt door de familie van de eigenaar. Büdingen is een van de bosrijkste gemeenten van de deelstaat Hessen. Het heeft 10.000 hectare privé-bos en 2.600 hectare gemeentebos. Deze streek is dus ook een populair plaatselijk recreatiegebied geworden. De stad telt momenteel ongeveer 23.000 inwoners. Bovendien geniet Büdingen door zijn optimale verkeersverbindingen een groot vestigingsvoordeel, zowel voor ondernemingen als voor particuliere huishoudens. Naast algemene en beroepsscholen heeft de stad ook een kunstschool en een muziekschool. De stad heeft ook alle nodige plaatselijke leveranciers en gespecialiseerde winkels. Büdingen biedt ook een breed scala aan gastronomische hoogstandjes.

Waarop moet worden gelet bij de verkoop van onroerend goed?

De stad Büdingen schrijft regelmatig aanbestedingen uit voor bedrijfskavels en bouwkavels. Als u daar een kavel koopt, verplicht u zich als koper om binnen drie jaar een bedrijfsklaar pand te bouwen. Als u met uw gezin een gemeentelijke bouwgrond koopt, zal de stad u voordelen toekennen. Voor elk minderjarig kind dat in hetzelfde huishouden woont, krijgt u 10 m² grond gratis. Burgers van Büdingen die sinds ten minste twee jaar hun gewone verblijfplaats in de gemeente hebben, krijgen bij de aankoop van een gemeentelijk perceel 10 m² extra gratis.

Tips voor het bezoek

Als u een huis of een appartement wilt verkopen, moet u ook een bezichtigingsplan opstellen. Dit zal ervoor zorgen dat u een overzicht hebt van uw potentiële kopers en zal u tijd en geld besparen.U moet uzelf de volgende vragen stellen:

  • Wie neemt contact op met de belangstellenden en wanneer moet de bezichtigingsafspraak plaatsvinden?
  • Wie neemt de beslissing?
  • Wat wil de potentiële koper weten over het eigendom?
  • Welke documenten heb ik hiervoor nodig?

Het beste is om een nauwkeurig schema op te stellen voor de bezichtigingsafspraken, zodat u van meet af aan kunt uitsluiten dat afspraken met elkaar botsen. Verzamel ook de belangrijkste kerngegevens over het onroerend goed. Dit omvat bijvoorbeeld het bouwjaar, eventuele renovatiewerkzaamheden die reeds zijn uitgevoerd en eventueel ook informatie over de gebruikte bouwmaterialen, warmte-isolatie of elektrische en sanitaire aansluitingen. De belangrijkste documenten zijn het energiecertificaat en de plattegrond. De plattegrond geeft de aspirant-koper ook een overzicht van het gebouw en de omvang ervan. Het energiecertificaat is verplicht sinds 2009 en geeft informatie over de waarden van het energieverbruik van de woning en de eventueel noodzakelijke renovatiewerkzaamheden. Zorg ervoor dat u deze documenten altijd bij de hand hebt. Dit zal de potentiële koper een duidelijk beeld geven van de woning tijdens de bezichtigingsafspraak.

CONCLUSIE

Natuurlijk nemen wij van Lukinski deze agenda’s graag van u over. Met ons heeft u een competente partner aan uw zijde als het gaat om de verkoop van een huis of appartement of de aankoop van onroerend goed. Bel ons gewoon even voor meer informatie. Wij staan ook tot uw beschikking voor alle vragen betreffende particuliere verkoop. De aan- of verkoop van een onroerend goed is altijd een zeer complexe aangelegenheid. Door met Lukinski te werken, vergemakkelijkt u uw werk en bespaart u veel tijd en geld. U wilt immers ook de best mogelijke prijs bij de verkoop van uw woning.