Huisvestingsbeurs | Meer geïnteresseerden bereiken door goed bezochte huisvestingsbeurzen

Als eigenaar heeft u verschillende mogelijkheden om uw huis of appartement te verkopen. Een onderhandse verkoop is zeker mogelijk, maar brengt in de meeste gevallen hoge en aanvankelijk onbekende kosten met zich mee. Toch klinkt het heel eenvoudig. U gebruikt een woningruil, voert uw aanbod in en gebruikt foto’s om uw beschrijving te ondersteunen en geïnteresseerden aan te trekken. U betaalt dan de vereiste vergoeding voor uw advertentie en gaat op dezelfde manier te werk bij de volgende woningruil. Naast de kosten, die bij onderhandse verkoop snel kunnen oplopen, investeert u veel tijd in de voorbereiding van het exposé, in de advertenties en, na publicatie, in de communicatie met belangstellenden. Nu worden uw onderhandelingsvaardigheden gevraagd, want u kunt er zeker van zijn dat de meeste contacten vergezeld zullen gaan van een vraag of “er nog iets aan de prijs kan worden gedaan”. Een andere moeilijkheid doet zich voor indien u het verkeer van de woningbeurzen niet kent en bijvoorbeeld adverteert waar zeer weinig mensen die op zoek zijn naar een flat uw aanbod tegenkomen. Lage of slechte optimalisatie van de advertenties wordt ook een probleem, omdat het de zichtbaarheid van uw aanbod in de weg staat en de vindbaarheid tot nul kan reduceren.

Wat is belangrijk bij het adverteren op de woningbeurs?

Hoe meer informatie u vrijgeeft, hoe ernstiger de indruk van uw aanbod. Om transparantie te creëren en de belanghebbenden een concreet overzicht te geven, moeten alle formuliervelden met informatie worden ingevuld en begrijpelijk zijn. In een woningruil staat de beknopte informatie aan het begin, die wordt aangevuld met een gedetailleerde beschrijvende tekst. De foto’s van het appartement wekken emoties op bij de aspirant-koper en zorgen ervoor dat contact wordt opgenomen met het verzoek een afspraak te maken om het appartement te bezichtigen. Na publicatie in de belangrijke woningbeurzen, is er de grootste hoeveelheid aanvragen. Een snelle reactie op vragen van formulieren, alsmede uw telefonische beschikbaarheid, zijn een eerste vereiste. Naast de klassieke vragen en het maken van een afspraak voor een bezichtiging, moet u ook verwachten dat belangstellenden ongebruikelijke vragen stellen, bijvoorbeeld over het ontwikkelingsplan of de perceelkaart. Ook de huurprijzen zijn een relevant aspect dat reeds in de advertentie moet worden vermeld. Potentiële kopers vinden aanbiedingen dubieus wanneer informatie over een huurflat pas in de loop van het gesprek wordt gegeven. Helaas is deze omstandigheid een realiteit in sommige woningbeurzen, aangezien huurflats alleen interessant zijn voor investeerders en niet eens in beeld zouden komen voor eigenaar-bewoners. Indien u alle documenten hebt verkregen en de inhoud ervan intensief hebt bestudeerd, zou deze informatie voor u geen hindernis mogen vormen. Potentiële kopers maken onderscheid tussen professionele en onprofessionele advertenties op woningbeurzen. Presentatie door een makelaar geeft altijd een professioneel effect en is een indicatie dat meer aanvragen zullen worden ontvangen. Aangezien u met een dienst van Lukinski niet zelf hoeft te zorgen voor de communicatie en alle andere details van de verhuur, bent u vanaf het begin goed geadviseerd en hoeft u geen tijd te besteden aan de woningruil.

De juiste positie op de woningmarkt – een plaats in de top 10 is bevorderlijk voor de verkoop!

Wanneer het om de verkoop van uw appartement gaat, wilt u de transactie zonder onnodige vertraging tot stand brengen. Eerst en vooral is uw standpunt over de woningbeurzen. Als zoekers uw aanbod op de eerste pagina van het desbetreffende portaal vinden, hebt u de beste kansen op een tijdige verkoop. In de praktijk is gebleken dat aanbiedingen die lager op de lijst staan, moeilijk te verkopen zijn en vaak maandenlang in de publiciteit blijven zonder dat er veel belangstelling voor is. Dit heeft op zijn beurt een negatief effect op de verkoop, aangezien woningen die langer te koop staan door woningzoekenden als “trage verkopers” worden geclassificeerd en automatisch met gebreken worden geassocieerd. Als particuliere eigenaar bent u niet vertrouwd met de algoritmen van woningbeurzen, waardoor fouten onvermijdelijk zijn en het succes van uw advertentie in het geding komt. Als u de verkoop van uw woning regelt via Lukinski, kunt u vertrouwen op ervaren makelaars met een breed netwerk van partners. Uw exposé zal niet alleen in een woningbeurs te vinden zijn, maar zal in alle relevante portaalsites worden vermeld en een veel grotere doelgroep bereiken. Dankzij onze knowhow en kerncompetentie op het gebied van vastgoedmarketing bent u verzekerd van een toppositie voor uw aanbod en wordt de basis gelegd voor de verkoop van uw woning in korte tijd en met professionele prestaties.

Welke factoren belangstellenden zoeken in de woningruil

Het is een feit dat de ligging, de grootte van het appartement of de woning, de inrichting en de totale prijs van primordiaal belang zijn voor potentiële kopers. Het formaat van de presentatie mag echter niet worden onderschat. Informatieve, inhoudrijke en kwalitatief hoogwaardige advertenties genieten de voorkeur en krijgen meer aandacht dan particuliere advertenties. Als een makelaar als Lukinski achter een aanbod staat, wijst dat op ervaring en betrouwbaarheid. Voor potentiële kopers van flatgebouwen is de ernst van een advertentie een fundamenteel beslissingscriterium. Er staat een grote investering op het spel, die vaak via financiering wordt gedaan. Voordat een exposé wordt opgesteld en gepubliceerd in de woningbeurs, moet u weten of uw aanbod wordt verkocht voor eigenaars-bewoners of als beleggingsobject voor kapitaalbeleggers. Dit komt doordat de doelgroepbenadering, maar ook de eisen die aan de feiten worden gesteld, verschillen. De meeste potentiële kopers gebruiken verschillende filters. Als uw flat een balkon of een open haard heeft, moeten deze trefwoorden in het exposé worden opgenomen en dus in de filter kunnen worden aangepast. Hetzelfde geldt voor een parkeerplaats of een garage, het bouwjaar, de aankoopprijs en de inrichting. Een professionele deelname aan de woningruil moet er altijd van uitgaan dat u, als adverteerder en eigenaar, uzelf in de positie van de potentiële koper plaatst. Zou u geïnteresseerd zijn in uw flat op basis van de foto’s en het exposé? Als u deze vraag met ja beantwoordt, zult u ook potentiële kopers overtuigen.

Lukinski – Uw makelaarskantoor voor verkoop in woningruil!

Advertenties in de woningbeurs moeten perfect gepland, professioneel gemaakt en ontworpen zijn volgens de belangrijke marketingaspecten. De planning en verwezenlijking van de advertentie, de verzoeken om inlichtingen van belangstellenden en de afhandeling van de verkoop zijn tijdrovende en kostenintensieve taken. Als ervaren makelaars met kennis van zaken zijn wij een sterke partner voor uw woningverkoop. Wij werken samen met gerenommeerde woningbeurzen en brengen uw aanbod onder de aandacht van de doelgroep. Dankzij onze uitgebreide diensten, inclusief notariële akte, hebt u er geen werk aan en verkoopt u uw eigendom veilig en tegen de beste prijs. Professionele publicaties in woningbeurzen zijn optimaal om belangstellenden met een groot bereik aan te spreken en uw woning goed in de markt te zetten. Wij besparen u tijd, stress en onnodige kosten tijdens de verkoop van uw woning.