Marketingstrategie via een makelaar

Marketingstrategie – Om de best mogelijke prijs voor een stuk grond of een onroerend goed te krijgen, hebt u een marketingstrategie nodig. Een makelaar heeft meestal door veel ervaring een marketingstrategie ontwikkeld. Om een groot aantal verzoeken om inlichtingen van belangstellenden te voorkomen, is het van belang een nauwkeurige beschrijving van het te koop aangeboden onroerend goed op te stellen. Vastgoedmakelaars hebben gewoonlijk een lijst van vaste klanten waaruit zij onmiddellijk contact kunnen opnemen met potentiële belangstellenden. Uiteindelijk hoeft het geformuleerde aanbod alleen nog maar tot de juiste doelgroep te worden gericht. Het plaatsen van een advertentie voor een appartement op een online platform kan de aandacht trekken van met name jongeren.

Marketingstrategie in een oogopslag: Efficiënte verkoop via een makelaar

  • Marketingstrategie is nodig om de best mogelijke prijs voor een perceel of eigendom te bereiken
  • Onroerend goed makelaar heeft meestal geoptimaliseerde marketing strategie
  • Een nauwkeurige beschrijving van een te koop staand onroerend goed helpt om geïnteresseerden te filteren
  • Makelaars nemen contact op met potentiële klanten uit hun vaste klantenbestand
  • Het geformuleerde aanbod moet gericht zijn op een geschikte doelgroep, bv. huisvestingsadvertentie op een onlineplatform voor jongeren.

U wilt uw eigen bereik in plaats van maandelijkse advertentiekosten? Lees hier meer over onze strategieën:

  • Reclamebureau voor makelaars in onroerend goed

Hier hebben we nog een paar nuttige links voor u over het onderwerp opdracht geven aan een makelaar, commissie en de verkoopfase:

Terug naar de Wiki: Onroerend goed