Verhoog de klanttevredenheid: Nieuwe klanten en vaste klanten – Zelfstandigen Deel 4
Verhoog de klanttevredenheid – Hoe kunt u uw klanten blij maken met het product? Hoe kunt u hen ook tevreden stellen met latere diensten, zodat zij terugkerende kopers en/of gebruikers worden? Dit brengt je terug naar:
Verhoog de klanttevredenheid: Nieuwe klanten en vaste klanten
Hier kan een onderscheid worden gemaakt tussen twee gebieden, namelijk het creëren van diensten en het creëren van produkten. Laten we eerst eens kijken hoe je klanten blij kunt maken met producten.
Producten: Kwaliteit, ontwerp en betrouwbaarheid
In principe kunt u producten in drie categorieën onderverdelen. Producten van een laag prijsniveau, producten met een gemiddeld prijsniveau en producten van een hoog prijsniveau. Afhankelijk daarvan verschillen de eisen en wensen van de klanten. Bij laaggeprijsde produkten zijn ontwerp en materiaal natuurlijk verwaarloosbaar. Het is heel anders met dure producten, hier let de klant op elk detail. De naad op het kledingstuk, de ontbrekende knoop, de filterfunctie in de software, de verrijking door toepassingen en de verwerking van edele metalen op de juwelen. Afhankelijk hiervan moet u uw bedrijfsplan aanpassen.
In het algemeen spelen de volgende aspecten een centrale rol als het gaat om uw product en de tevredenheid van uw klanten:
- Ontwerp
- Hogere kwaliteit
- Beter materiaal
- Moderne kleuren
- Hoge betrouwbaarheid
- Etc.
Diensten: Ratings, levering en beschikbaarheid
Diensten leven enerzijds van het product, of het nu gaat om een yogales of een marketingadvies voor sociale media, en anderzijds van de dienstverleningscultuur. Het begint met het eerste telefoontje en een vriendelijke begroeting, alsmede het beantwoorden van belangrijke vragen en eindigt met een stipte levering. Dan is er de klantenzorg op lange termijn, bv. via getrouwheidspunten of de eigen socialemediagemeenschap van het bedrijf. Ook hier zijn er verschillen tussen laaggeprijsde producten en hooggeprijsde producten.
Bij laaggeprijsde producten maakt gedetailleerd advies gewoonlijk geen deel uit van het serviceaanbod. Het is heel anders met dure producten in de dienst, hier wordt zelfs veel tijd vooraf geïnvesteerd. Dit is het geval met het hierboven vermelde social media marketing overleg, alsook met de makelaar, die meestal dagen tijd investeert tot een deal gesloten is of niet.
Al deze aspecten spelen ook een rol in uw businessplan, wat is standaard in uw sector en wat maakt uw dienst bijzonder?
- Klantenondersteuning voor / na de aankoop
- Stipte levering
- Etc.
Gids: Opzetten van uw eigen bedrijf & ondernemingsplan
U wilt uw eigen zaak beginnen als makelaar of met een ander bedrijfsidee? Wij ondersteunen u met tips over uw businessplan en concept. Of u nu voltijds of deeltijds zelfstandige bent: Als u een eigen bedrijf wilt beginnen, moet u aan veel dingen denken, zowel vooraf als tijdens de bedrijfsvoering. Van het juiste idee tot de ziektekostenverzekering – waar moet u op letten als u uw eigen bedrijf wilt beginnen?
Er is geen opleiding of bijscholing voor ondernemers. Je bent of directeur of niet. Wat altijd belangrijk is, is je eigen ambitie, want dat is de enige manier om elke dag beter te worden.
De onderwerpen in een oogopslag:
- Business plan
- Oprichter en stichtend team
- Product / Dienst: USP
- De klantentevredenheid verhogen
Marktoverzicht : Klanten & ConcurrentieReferentie klanten : Positieve beeldoverdrachtMarktanalyse / validatie : bedrijfsideeLocatie selectie Marketingconcept : DistributieAdverteren : Google Ads, SEO, Krant, Radio?Marketing: Mediareclame , kosten en CPM’sMarketing: handelsbeurzen , opleiding en handelsreclameMarketing: verkoopspraatje , telefoongesprek en psychologieMarketing: promoties , kortingen en speciale aanbiedingenMarketing: sociale media en online reclameE-business : elektronische handel in de ondernemingSamenwerkingsverbanden : SamenwerkingsprincipeFinanciële planning : kapitaal en financiering
Klik hier om terug te keren naar het overzicht:
Een bedrijf gevonden Rechtsvormen : OHG, KG, GmbH, AG & Co.