E-business: E-commerce in de onderneming – Uw eigen zaak oprichten Deel 16

E-Business – Business en e-commerce, twee van de laatste grote onderwerpen in uw business plan. Het thema e-business heeft betrekking op alle processen die kunnen worden geautomatiseerd. Dit omvat bijvoorbeeld digitale financiële boekhouding en facturering, maar ook de machine die een bepaald werkproces automatiseert. Welke kernelementen gebruikt u om uw bedrijf door automatisering nog aantrekkelijker te maken? Dit is precies waar het bij e-business om gaat. Hier kom je terug op: Een bedrijf starten.

E-commerce in de onderneming: Doel automatisering

Een van de hoofddoelstellingen van e-business is dat de detailhandelsprocessen grotendeels worden geautomatiseerd.

Zoals in mijn kleine softwarevoorbeeld kan de automatisering zo ver worden doorgevoerd dat u zelf nauwelijks nog manuele handelingen hoeft te verrichten (muisklik in plaats van Excel-tabellen en manuele invoer, berekening). Van belastingsoftware tot Instagram management, er is een oplossing voor bijna alles als het gaat om het automatiseren van processen. Hoe ziet uw bedrijfsmodel eruit en hoe kunt u moderne, digitale distributiekanalen en moderne, digitale productiekanalen in uw bedrijf integreren? Dit is de vraag die u in het bedrijfsplan beantwoordt wanneer u een beroep doet op dergelijke digitale automatisering.

Elektronische handel en software

Een van de hoofddoelstellingen van e-business is dat de detailhandelsprocessen grotendeels worden geautomatiseerd. Vooral als het gaat om de mogelijkheden in de online handel, zijn de opties tegenwoordig diverser dan ooit tevoren en er komen er steeds meer bij. Bovendien, met een beetje talent en ambitie, duurt het niet lang om uw eigen online winkel te runnen. Zonder een duur reclamebureau. Dat was nog niet zo lang geleden ondenkbaar, een verkoopsplatform zonder hulp van buitenaf. Aangezien dit punt voor veel ondernemers en startende ondernemingen van groot belang is, gaan wij dieper in op de verschillende modellen die u, vooral in het begin, kunt gebruiken om uw bedrijfsmodel digitaal vooruit te helpen.

  1. DIY – Shopify, Jimdo, Wix – Betaald, makkelijk te gebruiken
  2. WordPress / WooCommerce – Vereist expertise of motivatie
  3. Amazon FBA – verzending via Amazon, logistiek
  4. Call Center Provider

WordPress en WooCommerce: Open Source in plaats van duur

Met de gratis Woocommerce online winkel plugin voor WordPress, kunt u uw eigen online winkel in een mum van tijd maken met de hulp van een bureau (of een hoop hard werk). De plugin is het cruciale onderdeel voor de online shop functies in het WordPress content management systeem. Net als WordPress zelf, is WooCommerce beschikbaar als gratis download in verschillende talen. Met de krachtige combinatie van WooCommerce en WordPress, kunt u eenvoudig uw eigen professionele online winkel maken met uw eigen merchandise management systeem. Met een Woocommerce online winkel kunt u gemakkelijk facturen maken, het voorraadbeheer optimaliseren, vouchers en coupons maken of zelfs kortingen geven op afzonderlijke producten, voor alle of alleen bepaalde groepen. WooCommerce kan ook worden uitgebreid met praktische functies zoals abonneesystemen, zodat betalingen regelmatig en automatisch worden uitgevoerd.

Website en online winkel in één

Met WordPress en WooCommerce kunt u uw bedrijfswebsite en uw online winkel met één systeem en één tool beheren. Het systeem garandeert ook een eenvoudig productbeheer. U kunt uw hele productbeheer met WooCommerce beheren, maar ook de inventaris controleren. U hebt flexibele opties om producten te tonen en te verbergen, u kunt verschillende categorisaties instellen voor uw individuele goederen en producten en u hebt zelfs een ander hulpmiddel: U kunt digitale producten aanbieden om te downloaden – met een paar klikken. Gecombineerd met een abonneesysteem en betalingsproviders zoals Paypal en voila.

Gratis extensies

Uitbreidingen en gratis plugins, zoals het abonneesysteem, zijn te allen tijde mogelijk. Met talrijke uitbreidingsmogelijkheden en plug-ins kunt u uw winkel voortdurend uitbreiden, optimaliseren en verbeteren, zoals beschreven. De meeste van deze functies zijn gratis en kunnen gemakkelijk worden geïnstalleerd door uzelf, de eerste mediabeheerder of een agentschap dat u vertrouwt. Daarnaast zijn er nog andere zeer krachtige plugins die het bereik en de omzet enorm kunnen vergroten. Je kunt niet fout gaan met een WordPress-gebaseerde online winkel – mijn aanbeveling.

Gebruik van systemen voor inhoudsbeheer

Belangrijk: Hoe eenvoudig het gebruik van content management systemen zoals WordPress ook klinkt, uiteindelijk werkt u (zonder uw eigen know-how) in een ingewikkeld systeem dat bestaat uit verschillende links, HTML, CSS, PHP en SQL. Als uw winkel niet “slechts” 10 producten bevat, maar 500 of 1.000, denk dan altijd aan professionele ondersteuning door een medewerker, freelancer of online bureau. Als u niet over de know-how beschikt of veel tijd en moeite hebt om te leren, zou u een agentschap voor grotere winkels moeten gebruiken, dat een intelligent en slim WordPress online shop systeem opzet, dat snelle resultaten en verkoop brengt door vele automatiseringen. Zonder ingewikkelde uitbreidingen kunt u het systeem echter ook zelf instellen met een beetje ijver en YouTube-video’s.

Digitale call center aanbieders

Digitale callcenters zijn ideaal voor u als u uitspraken wilt doen over de gesprekken en vooral over de eerste contacten. Enerzijds zijn er call center providers die alle oproepen aannemen en ze toewijzen volgens een bepaalde richtlijn. Als directeur van de nieuwe start-up ontvangen u of uw medewerkers onmiddellijk na elk gesprek een samenvatting van de inhoud van het gesprek. Dit bespaart u veel tijd, vooral als u veel oproepen hebt die eerst systematisch moeten worden gecategoriseerd. U weet dan precies welke gesprekken van hoge kwaliteit zijn en welke u kunt negeren. U betaalt dan voor de dienst in een basistarief plus het respectieve tarief per minuut per gesprek. Dergelijke digitale callcenters kunnen uiteraard niet alleen worden gebruikt om oproepen te beantwoorden en de kwaliteit te categoriseren, maar ook voor actieve telefonische acquisitie van nieuwe klanten. Hier zijn er speciaal opgeleide callcenters die zich hebben gespecialiseerd in het contacteren van nieuwe klanten. Deze dienst heeft het grote voordeel dat u uw eigen telefonische verkoop volledig kunt uitbesteden. Ook hier betaalt u een maandelijks basistarief en een bepaalde prijs per minuut, afhankelijk van de kwaliteit van de beller of het verkooppersoneel van het superbedrijf.

Natuurlijk kunt u via zoekmachines prijzen en mogelijke oplossingen en aanbieders vinden. Intussen heeft zich op dit gebied een hele industrie ontwikkeld en u kunt dan ook online vele aanbiedingen vinden waarop u kunt terugvallen. Welke strategieën gaat u voor uw bedrijf gebruiken?

Realisatie-inspanning bij e-business

Kort voor het einde van uw businessplan hebt u werkelijk alles overwogen om uw businessmodel in de markt te zetten. Nu, voor de laatste keer, gaat het allemaal over de kwestie van realisatie. Hoeveel moeite zit er werkelijk achter het totaalconcept? Is er echt aan alle voorwaarden gedacht? Uw centrale vragen over het onderwerp uitvoeringskosten:

  1. Kent u de juridische en commerciële grondbeginselen van uw geplande onderneming?
  2. Kunt u het voorbereidings- en funderingswerk aan?
  3. Kun je het alleen?
  4. Is er hulp, partners, enz.?
  5. Kent u de nodige middelen in tijd, geld en know-how?

Gids: Opzetten van uw eigen bedrijf & ondernemingsplan

U wilt uw eigen zaak beginnen als makelaar of met een ander bedrijfsidee? Wij ondersteunen u met tips over uw businessplan en concept. Of het nu gaat om een voltijdse of een deeltijdse zelfstandige: Als u een eigen bedrijf wilt beginnen, moet u aan veel dingen denken, zowel vooraf als tijdens de bedrijfsvoering. Van het juiste idee tot de ziektekostenverzekering – waar moet u op letten als u uw eigen bedrijf wilt beginnen?

Er is geen opleiding of bijscholing voor ondernemers. Je bent of directeur of niet. Wat altijd belangrijk is, is je eigen ambitie, want dat is de enige manier om elke dag beter te worden.

De onderwerpen in een oogopslag:

  1. Business plan
  2. Oprichter en stichtend team
  3. Product / Dienst: USP
  4. De klantentevredenheid verhogen
  5. Marktoverzicht: Klanten & Concurrentie
  6. Referentie klanten: Positieve beeldoverdracht
  7. Marktanalyse / validatie: bedrijfsidee
  8. Locatie selectie
  9. Marketingconcept: Distributie
  10. Adverteren: Google Ads, SEO, Krant, Radio?
  11. Marketing: Mediareclame, kosten en CPM’s
  12. Marketing: handelsbeurzen, opleiding en handelsreclame
  13. Marketing: verkoopspraatje, telefoongesprek en psychologie
  14. Marketing: promoties, kortingen en speciale aanbiedingen
  15. Marketing: sociale media en online reclame
  16. E-business: elektronische handel in de onderneming
  17. Samenwerkingsverbanden: Samenwerkingsprincipe
  18. Financiële planning: kapitaal en financiering

Klik hier om terug te keren naar het overzicht:

  • Een bedrijf gevonden
  • Rechtsvormen: OHG, KG, GmbH, AG & Co.