“Hollywood-teken: Real Estate Investor Story uit “Hollywood Land” – je zou het nooit gedacht hebben!
Ik moet dit verhaal over een investeerder met jullie delen! Je kent het beroemde “Hollywood”-teken in Los Angeles (VS) wel. Wist je dat het wereldberoemde Hollywood-teken in Los Angeles een fascinerende geschiedenis heeft? En wist je dat het eigenlijk over vastgoed ging? Mijn kleine verhaal van Villa Tour LA uit Los Angeles, het verhaal van “Hollywood Land”!
Waarom is Hollywoodland Hollywood geworden?
Het stond oorspronkelijk bekend als “Hollywood Land” en werd ooit gecreëerd door een slimme vastgoedinvesteerder om rijke kopers aan te trekken! Een verhaal van opkomst, ondergang en weer opstaan – zo Amerikaans.
Vandaag heb ik een nieuw bericht geschreven (op Immobilien-Erfahrung.de) over een verhaal dat mij als vastgoedfan zo fascineerde dat ik meer onderzoek heb gedaan. Het gaat over een vastgoedbelegger, een van de beroemdste symbolen ter wereld en een slim reclame-idee voor nieuwbouwwoningen.
Het plan van vastgoedinvesteerder Harry Chandler
In 1923 werd het Hollywood-bord opgericht. Het werd ontwikkeld door vastgoedinvesteerder Harry Chandler als onderdeel van een uitgebreide reclamecampagne voor zijn vastgoedproject in de Hollywood Hills.
Chandler had een visie om dit uitgestrekte gebied om te vormen tot een exclusieve en luxe woonwijk.
Harry Chandler had grootse plannen voor de Hollywood Hills. Als voorzitter van de Los Angeles Times zag hij het enorme potentieel van de regio voor de ontwikkeling van een exclusieve woonwijk.
De locatie van het Hollywood teken in Los Angeles
De locatie van een woning is cruciaal! Hier is het Hollywood teken in Los Angeles:
360° uitzicht vanaf het Hollywood sign
Een adembenemend uitzicht over LA!
Uitzicht op de skyline: Los Angeles van bovenaf
De investeerder: Wie was Harry Chandler?
Foto door Los Angeles Times | CC BY 4.0, Link
Als redacteur van de Los Angeles Times gebruikte Harry Chandler zijn positie om politieke en economische invloed uit te oefenen. Hij zette zich in voor het bevorderen van infrastructuurprojecten en de economische ontwikkeling van Los Angeles. Chandler steunde de uitbreiding van de haven van Los Angeles, wat bijdroeg aan het huidige belang van deze haven als een van de grootste zeehavens ter wereld.
Daarnaast speelde hij een actieve rol in het promoten van toerisme in de regio en steunde hij de bouw van hotels en attracties die Los Angeles bekend maakten als toeristische bestemming.
Chandler had ook goede connecties in politieke kringen en onderhield nauwe relaties met invloedrijke figuren in de stad en daarbuiten. Zijn invloed strekte zich uit over verschillende gebieden, van vastgoedontwikkeling tot het medialandschap en stedelijke ontwikkeling in het algemeen.
Harry Chandler liet een indrukwekkende erfenis na die een blijvende invloed had op de groei en ontwikkeling van Los Angeles.
“Hollywood Land’ – Chandlers ambitieuze project
Hollywood Land was Chandlers ambitieuze project om rijke kopers van onroerend goed aan te trekken. Hij kocht grote stukken land in de Hollywood Hills en ontwikkelde een plan om daar een luxe woonwijk te bouwen die bewoond zou worden door beroemdheden en rijke families. Om de interesse van potentiële kopers te wekken, plande Chandler een uitgebreide reclamecampagne waarin het Hollywood teken een centrale rol zou spelen.
“Hollywoodland, de onderverdeling Beautiful.
Beleggingstip
Raad eens wie er twee filetwoningen in de aanbieding heeft in Bel Air? Lees hier meer over Vastgoed kopen Bel Air.
15 meter hoge letters en 4.000 gloeilampen
De gigantische letters werden op een heuvel geplaatst en waren al van ver zichtbaar. Het originele Hollywood-bord bestond uit dertien 15 meter hoge letters die de woorden “Hollywood Land” vormden. Het werd verlicht door zo’n 4.000 gloeilampen die ’s nachts als een schitterende vuurtoren over de stad schenen. Deze indrukwekkende constructie was in die tijd een technisch meesterwerk en was bedoeld om potentiële kopers van ver aan te trekken.
Chandler was een gewiekst zakenman en wist dat het Hollywood-bord niet alleen als marketinginstrument zou dienen, maar ook als symbool van de glamour en de mogelijkheden die het leven in Hollywood Land met zich meebracht. Het teken werd al snel een herkenningspunt dat de dromen en ambities van mensen over de hele wereld belichaamde.
De succesvolle reclamestrategie van Chandler
Chandlers strategie was succesvol en Hollywood Land werd al snel een gewild adres voor rijke kopers van onroerend goed. Beroemdheden zoals acteurs, regisseurs en producenten als Charlie Chaplin verhuisden naar het gebied en het bord werd een krachtig symbool van de glamoureuze levensstijl en de dromen die verbonden waren aan de entertainmentindustrie.
Zo zien de Hollywood Hills en Beverly Hills er tegenwoordig uit. De gemiddelde huur voor een huis bedraagt al snel 10.000 Amerikaanse dollar per maand.
De val van Hollywood Land
Helaas bleef het succes van Hollywood Land niet duren. In de decennia daarna raakte het gebied in de vergetelheid en begon het bord te vervallen.
De ondergang van Hollywood Land was het gevolg van een combinatie van factoren die ervoor zorgden dat het gebied in de decennia daarna zijn aantrekkingskracht verloor.
Veranderingen in de filmindustrie: De buurt
In de jaren 1920 en daarna maakte de filmindustrie in Hollywood een enorme bloei door. De filmstudio’s concentreerden zich steeds meer op andere gebieden in Los Angeles, zoals Hollywood Boulevard, in plaats van te produceren in de afgelegen Hollywood Hills. Hierdoor werd het gebied minder belangrijk voor de filmindustrie, wat ook invloed had op de interesse van beroemdheden in Hollywood Land.
Economische moeilijkheden: Dalende vastgoedprijzen
In de jaren 1930 brak de Grote Depressie uit die ook de vastgoedsector hard trof. De financiële onzekerheid maakte veel potentiële kopers huiverig om te investeren in exclusieve woonwijken zoals Hollywood Land. De vastgoedprijzen daalden en het project raakte in financiële problemen.
Verwaarlozing en vandalisme in de Hollywood Hills
Na verloop van tijd werd het Hollywood-bord verwaarloosd en steeds vaker het doelwit van vandalisme. Het onderhoud en de verzorging van het uithangbord werden verwaarloosd, wat leidde tot verval en schade. Hierdoor verloor het bord zijn vroegere pracht en aantrekkingskracht.
Stedelijke ontwikkeling: verlies van charme
In de loop van de decennia bleef Los Angeles zich ontwikkelen en de vraag naar residentieel en commercieel vastgoed leidde tot nieuwe bouwprojecten. Sommige delen van de Hollywood Hills werden omgebouwd voor de bouw van woon- en commerciële complexen, waardoor het landschap veranderde en de oorspronkelijke charme van Hollywood Land verloren ging.
Al deze factoren droegen ertoe bij dat Hollywood Land naar de achtergrond verdween en zijn vroegere aantrekkingskracht verloor. Gelukkig werden er later inspanningen geleverd en investeringen gedaan om het Hollywood teken te restaureren en het te behouden als een bezienswaardigheid in Los Angeles.
Verval en restauratie
Om de hierboven genoemde redenen begon het Hollywood-bord in de loop der jaren te verslechteren door verwaarlozing en vandalisme. In de jaren 1940 werden de woorden “Country” van het bord verwijderd, zodat er vanaf toen alleen nog “Hollywood” op stond. Desondanks bleef het bord een vaste waarde in de stad en was het geliefd bij de inwoners.
Het redden van Hollywood Sign
Wist je dat het Hollywood-bord in de jaren 1970 bijna werd gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouwprojecten? Maar dankzij de inzet van beroemdheden als Hugh Hefner, de oprichter van Playboy magazine, en gulle giften van het publiek werd het bord gered en gerestaureerd. Het kreeg een uitgebreide renovatie en werd een officieel herkenningspunt in Los Angeles.
Tot vandaag: symbool van de entertainmentindustrie
Vandaag de dag staat het Hollywoodteken niet alleen voor de Hollywood Hills en de droom van roem en fortuin, maar symboliseert het ook de wereldberoemde entertainmentindustrie. Het is een gewild fotomotief voor toeristen van over de hele wereld en dient als startpunt voor de carrière van talloze beroemdheden.
De geschiedenis van het “Hollywood”-teken
Lang geleden, toen de entertainmentindustrie nog in de kinderschoenen stond, was er een ambitieuze vastgoedinvesteerder genaamd Harry Chandler. Hij had een visie die veel verder ging dan wat mensen zich konden voorstellen. Hij kocht grote stukken land in de Hollywood Hills en creëerde een exclusieve woonwijk met de naam Hollywood Land.
Maar Harry wist dat hij meer moest doen om rijke kopers aan te trekken. Hij had een briljant idee – een uithangbord dat hoog boven de stad uittorende en glamour en succes verkondigde. Het Hollywood-bord was geboren. De gigantische letters schitterden met duizenden gloeilampen en trokken de aandacht van de wereld. Beroemdheden als Charlie Chaplin en Mary Pickford stroomden naar de Hollywood Hills om hun dromen te verwezenlijken.
Het Hollywood-teken vertelt een verhaal van dromen en veerkracht. Het symboliseert de magie van de filmindustrie en herinnert ons eraan dat er zelfs in de donkerste tijden hoop is. Het staat trots boven de Hollywood Hills en nodigt ons uit om onze eigen dromen na te jagen. Want in het land van de illusies is alles mogelijk.
Het begon allemaal met een reclame-idee voor onroerend goed!
Dat was het korte verhaal van de investeerder in het “Hollywood”-teken.
Hollywoodland 2030? Saoedi-Arabië in een bouwboom
Wil je meer interessante vastgoedinvesteringsverhalen van over de hele wereld? Wat dacht je van de UEA (Verenigde Arabische Emiraten)! Om vastgoedkopers te lokken, worden er honderd jaar later geen gigantische borden meer gebouwd, maar gigantische bouwprojecten die nog nooit eerder zijn gezien.
3 voorbeelden: De Lijn, Mukaab & Maraya
Ik heb 3 voorbeelden meegenomen. The Line, een 170 kilometer lange, 500 meter hoge spiegellijn zal binnenkort de woestijn van Saoedi-Arabië doorkruisen. De “Mukaab” wordt gebouwd in Riyad. Simpel gezegd, het duurste verrassingsei ter wereld! De bouw zal 800 miljard kosten en plaats bieden aan 20 Empire State Buildings. Een 400 meter hoge, brede en lange overdekte superstad in het centrum van Riyad. Voorbeeld 3 is de Maraya, de grootste gespiegelde concertzaal ter wereld.
Overal ter wereld worden megaprojecten gebouwd. Om mensen en kapitaal naar Saoedi-Arabië te lokken, denken ze een maatje groter. Lees meer over de: