Stuur documenten naar de nieuwe huisbaas, de beste bezorgdiensten
Documenten versturen met een bezorgdienst – Iedereen die heeft geschitterd bij de bezichtiging van een huis of die belangrijke documenten moet versturen voor de aan- of verkoop van een huis, heeft behoefte aan betrouwbare bezorgdiensten. De verkoop of verhuur is immers zo goed als rond, nu mogen er geen fouten meer gebeuren.
Het is niet alleen de moeite waard om de verschillende pakketbezorgingsdiensten en de prijzen en kosten voor het verzenden van brieven voor eenmalige verzending te vergelijken. Omdat veel agentschappen, makelaarskantoren maar ook andere bedrijven vaker brieven en pakjes versturen. Slechts weinigen vergelijken de aanbieders!
De concurrentie en de prijzen veranderen. Vorig jaar nog verhoogde de Post de portokosten voor standaardbrieven. De prijzen veranderen, vooral nu de logistieke sector groeit als gevolg van het veranderende consumentengedrag in de richting van de digitale wereld.
Leveringsdiensten voor documenten, brieven en pakjes
U moet belangrijke documenten altijd verzenden met gereputeerde koeriersdiensten. Als u in grote steden als Berlijn of Frankfurt am Main woont, weet u dat er wel eens een brief of pakje zoek kan raken. Dit mag natuurlijk niet gebeuren als het gaat om uw nieuwe flat of huis. Stuur belangrijke documenten voor nieuwe huur-, koop- en verkoopwoningen altijd aangetekend.
Prijzen voor verzending, logistiek en taxatie – vergelijking
Wie zijn de grote koeriersdiensten en wie van hen biedt u de beste prijs voor het verzenden van documenten en brieven? Vandaag bekijken we de prijzen van de grote en gerenommeerde postorderbedrijven in Duitsland. Wie verstuurt onze documenten veilig en goedkoop naar nieuwe verhuurders of kopers van huizen?
Niet alle brieven zijn hetzelfde, verzendingsmaten
Iedereen die snel naar het postkantoor wilde gaan en dan merkt dat de brief 15 gram te zwaar is en vervolgens niet het juiste kleingeld op zak heeft, weet hoe onaangenaam dat is. Daarom moet je uit levenservaring altijd wat extra kleingeld in je zak hebben als je naar het dichtstbijzijnde postkantoor gaat. Omdat de verschillende postklassen niet alleen gebaseerd zijn op grootte, maar ook op gewicht. Een brief van drie bladzijden kan nog steeds als een standaardbrief worden beschouwd, maar als u tien bladzijden verpakt, kunt u in een grotere klasse terechtkomen, afhankelijk van hoe dik de inhoud is verpakt.
De verschillende pakketdiensten hebben natuurlijk ook verschillende individuele meeteenheden voor de berekening van de verzendpakketten. Swiss Post, bijvoorbeeld, gebruikt de volgende meeteenheden:
Formaten | Afmetingen |
---|---|
Standaard | L: 14 – 23,5 cm 2) B: 9 – 12,5 cm H: tot 0,5 cmongeveerrechthoekige vorm |
Compact | L: 10 – 23,5 cm 2) B: 7 – 12,5 cm H: tot 1 cmonrechthoekigevorm |
Groot | L: 10 – 35,3 cm B: 7 – 25 cm H: tot 2 cmVierkante vormmogelijk |
Maxi | L: 10 – 35,3 cm B: 7 – 25 cm H: tot 5 cmVierkante vormmogelijk |
(Bron: Deutsche Post)
Logistiek en scheepvaart in beroering
Vooral door de toename van het aantal online bestellingen en de daaruit voortvloeiende toename van het logistieke werk, wordt het werk voor veel pakketbezorgers steeds zwaarder. Door de prijzenoorlog worden sommige diensten natuurlijk ingekrompen. De pakketbezorger belt bijvoorbeeld niet meer drie keer aan, maar geeft het vaak al na de eerste keer op. Soms is de tijdsdruk zo groot dat de pakketvervoerder helemaal geen tijd heeft en gewoon doorrijdt. Elk makelaarskantoor heeft dit meegemaakt! Het maakt niet uit of het om een eenvoudige standaardbrief gaat of om een groot pakket dat misschien zelfs nodig is voor een evenement in het weekend en u bent daarom des te meer teleurgesteld als er vrijdag een briefje in de brievenbus ligt met de mededeling dat er niemand is geweest!
Voor bedrijven, maar ook voor particulieren, is het daarom belangrijk om een betrouwbare en stipte transportpartner te hebben. Want niet alleen uw eigen bedrijf lijdt eronder, het valt ook slecht bij klanten als bijvoorbeeld een brief zoekraakt en u beweert dat hij is verzonden, maar hij de geadresseerde nooit heeft bereikt. Een echte faux pas voor bedrijven.
Wij hopen u met onze vergelijking een klein overzicht te kunnen geven!
Terug naar het artikel: