Bijkomende kosten bij het kopen van een huis in de VS – Eenvoudig uitgelegd, vertaling, checklist
Onroerend goed kopen – Het kopen van een huis brengt veel extra kosten met zich mee. Wij leggen uit welke verborgen kosten je moet betalen, hoeveel ze zijn en waar je op moet letten als je een huis koopt. Wij geven een gedetailleerd overzicht en een gids van de extra kosten die u moet betalen wanneer u een onroerend goed koopt. Investeren in onroerend goed omvat alle extra kosten en afsluitkosten, zoals makelaarskosten of makelaarscommissies, kosten voor titelonderzoek,
Bijkomende kosten bij het kopen van een huis?
Iedereen weet dat wanneer u uw huis koopt, u gedurende lange tijd geld betaalt aan een andere huiseigenaar als deel van uw
- 3-6% extra van de totale aankoopprijs
Dit betekent dat een huis dat 1 miljoen dollar waard is, 60.000 dollar bovenop de aankoopprijs kan kosten.
$1 miljoen. Huis = 60.000 dollar extra kosten
Al deze kosten worden vaak afsluitkosten genoemd, maar strikt genomen zijn afsluitkosten alle kosten die bij de verkoop van onroerend goed worden gemaakt en die geen deel uitmaken van de basiswaarde van het onroerend goed. Dit geldt echter niet voor bijvoorbeeld roerende goederen of hypotheekverzekeringen. Dit omvat alle bijkomende afsluitkosten, alsook de bijkomende kosten die kunnen ontstaan bij de aankoop van een eigendom.
Alle vergoedingen – Lijst
Hieronder lichten wij toe welke kosten een koper moet betalen, wie ze betaalt en waarom ze moeten worden betaald. Hier volgt een lijst van de belangrijkste:
Earnest Money – Vastgoed Deposito
De eerste kosten die je maakt bij het kopen van een huis heet “Earnest Money”. Dit is een vorm van aanbetaling. Een aanbetaling door een aspirant-koper waaruit de ernst van zijn koopintentie blijkt. Het wordt gewoonlijk betaald aan een makelaar of agent en op een geblokkeerde rekening geplaatst tot de aankoop is voltooid. Later wordt de aanbetaling meestal gebruikt om de afsluitkosten te betalen.
Tenzij de transactie mislukt en er wordt vastgesteld dat het uw fout is. Indien dit niet het geval is en de overeenkomst mislukt om redenen buiten de wil van de koper, wordt het geld aan de koper terugbetaald. Typische “earnest money” stortingen in de VS zijn tussen de $500 en $2,000.
- Tussen $500 en $2,000
Aanbetaling – Begin van de hypotheek
Iedereen heeft wel eens van aanbetalingen (of “deposito’s”) gehoord en het is belangrijk ze te begrijpen. Een aanbetaling is een deel van de totale prijs van het huis dat u betaalt op het moment van de verkoop. Aangezien de meeste mensen niet het volledige bedrag van het onroerend goed kunnen betalen op het ogenblik van de verkoop, werkt het meestal als volgt: Een particulier betaalt een waarborgsom aan de verkoper van een onroerend goed. Een financiële instelling, zoals een bank, betaalt de verkoper het saldo en ontvangt de geplande betalingen van de koper. Deze geplande betalingen maken deel uit van een hypotheek, lees meer in ons artikel:
Hypotheek uitgelegd – eenvoudig, instructies, definitie, meer
Hoeveel is een voorschot?
In de VS variëren de percentages, maar het typische percentage is 20% – met 5% of minder als zeldzaam, maar nog steeds mogelijk. Hoe hoger het percentage, hoe minder geld iemand doorgaans van de bank zal lenen en dus hoe lager de rente op het geld dat nodig is om het terug te betalen. Bovendien is het zo dat hoe meer er wordt betaald, hoe lager het bedrag is waarover rente wordt berekend. Als de rente bijvoorbeeld 20% bedraagt, betaalt u minder als het 20% is van $200.000 dan als het 20% is van $800.000.
- 5%-20% van de aankoopprijs
Belastingen die u moet betalen als u een huis koopt
Er zijn enkele belastingen die u moet betalen als u een huis koopt. Deze omvatten de hypotheekbelasting, de onroerendgoedbelasting en de overdrachtsbelasting. Deze zijn niet universeel in alle staten en moeten worden beschouwd als een essentieel onderdeel van de extra kosten die u betaalt bij het kopen van een huis. We hebben een volledig artikel over dit onderwerp met eenvoudige details:
Alle belastingen die je moet betalen als je je eigen huis koopt
Hypotheekverzekering – Vangnet voor onroerend goed
Hypotheekverzekering (“Mortgage Insurance”), niet te verwarren met Hypotheekbelasting, is een verzekering om u te helpen uw hypotheek te betalen. Het is gewoonlijk alleen vereist als u een aanbetaling doet van minder dan 20% van de oorspronkelijke aankoopprijs. Het wordt ook wel particuliere hypotheekverzekering of hypotheekverzekeringspremie genoemd (hetzelfde, maar dan als u een hypotheek krijgt via de “Federal Housing Authority”). Bovendien hoeven degenen die een lening krijgen via het Department of Veterans Affairs geen hypotheekverzekering te betalen.
Hoeveel bedraagt de hypotheekverzekering?
Hypotheekverzekeringstarieven liggen gewoonlijk tussen 0,55% en 2,25%. Dit percentage wordt berekend als een deel van uw lening. Bijvoorbeeld, een lening van 2 miljoen met een hypotheekverzekeringsrente van 2% is $40.000. Bovendien wordt dit gewoonlijk jaarlijks betaald.
- 0,55% tot 2,25% van de totale hypotheek
Faciliteit – kritisch onderschat
De plaatsing van uw meubels is een vaak onderschat onderdeel van de aankoop van een nieuw huis. Hoewel dit irrelevant is voor wie alleen beleggingen wil spreiden, kan het voor huiseigenaars om een aanzienlijk bedrag gaan. De kosten van het verhuizen naar een nieuwe woning kunnen gemiddeld oplopen tot 35.000 dollar. Verhuiskosten liggen gemiddeld tussen de $1,100 en $5,630 voor de gemiddelde huiseigenaar, en voor degenen die voor miljoenen aan onroerend goed kopen, ligt dit bedrag veel hoger. Dit omvat een grondige professionele schoonmaak van het nieuwe huis of het inhuren van verhuizers (die tot 50 dollar per uur kunnen kosten), wat kan oplopen tot duizenden euro’s. Voeg daarbij verhuisbenodigdheden zoals verf om muren te schilderen en het inhuren van schilders en de lijst gaat maar door.
- Tot 35.000 dollar.
Vastgoedbeleggers die hun eigendom willen verhuren, kunnen zelfs nog aanzienlijk hogere kosten verwachten. Met bedragen van $10.000 die voor een ongemeubileerd huis worden verwacht, houden huizenkopers hier vaak geen rekening mee in hun verwachte kosten.
Kortingspunten: Hoe verlaagt u uw hypotheekbetaling
Discount Points (“Kortingspunten”) zijn ook bekend als Hypotheekpunten, Upfront Points of gewoon Punten. Deze zijn niet verplicht, maar bieden, indien zij worden betaald, aanzienlijke voordelen, aangezien er geen sprake is van een lage leenrente. De koper betaalt een bepaald bedrag aan de verkoper, waardoor de koper de rente op zijn hypotheek kan verlagen. Deze kunnen op dezelfde manier worden gebruikt voor conventionele of staatsleningen. Als u investeert in een Discount Point, kunt u uw rente met 1% verlagen.
- 1 discontopunt = 1% minder rente
Wanneer moet u kortingpunten kopen?
Het is voordelig voor een koper om in kortingspunten te investeren als twee factoren van toepassing zijn
- De koper is van plan het onroerend goed voor lange tijd te bezitten, hetgeen betekent dat de rente voor lange tijd wordt betaald. Een kortingspunt zou dan betekenen dat elke maand leasing dollars worden betaald, en over vele jaren zou dit de moeite waard zijn.
- Als u van plan bent uw Hypotheek in de voorziene periode of langer af te lossen. Voor mensen die bijvoorbeeld van plan zijn een hypotheek met een looptijd van 10 jaar in 5 jaar af te lossen, zou een kortingspunt de moeite waard zijn.
Wat is een borgsom?
Dit is een vergoeding die wordt betaald aan de eigendomsonderneming, het escrowbedrijf, de advocaat, enz. die de koper heeft geholpen de koop te sluiten. Net als de meeste andere afsluitkosten, is dit een percentage van de verkoopprijs. Vaak wordt de waarde hiervan verdeeld tussen de koper en de verkoper.
Deze vergoeding gaat naar de escrow-agent die u helpt bij het afsluiten. Het kan variëren afhankelijk van de aankoopprijs van het huis, maar het wordt betaald aan de partij die de afsluiting afhandelt: het titelbedrijf, het escrowbedrijf of een advocaat, afhankelijk van de staatswet.
Titel onderzoek vergoeding – betaald aan titel bedrijf
De “Title Search Fee” is een ander deel van de afsluitkosten. Het betaalt voor het werk dat de Title Company (een organisatie die gewoonlijk door de koper wordt ingehuurd) doet om ervoor te zorgen dat er geen eigendomsproblemen of geschillen uit het verleden zijn. Dit is een aspect van de afsluitkosten waarbij het vrij gemakkelijk is de kosten te verminderen door tijd te investeren in het vinden van kwalitatief hoogwaardige, goedkope bedrijven.
Landmeetkundige/taxatiekosten – Inspectie van het terrein
U hebt een officieel en geregistreerd onderzoek en taxatie van een eigendom nodig voor de geldschieter. Indien geen bestaande opmeting van het onroerend goed dat u wenst te kopen kan worden verkregen, zal een nieuwe opmeting moeten worden uitgevoerd om de exacte grenzen van het onroerend goed te bepalen. Dit kost meestal rond de $500. Voor de taxatie betaalt u een beëdigd taxateur om de waarde van het huis te bepalen. De meeste kredietverstrekkers eisen dit, het kost gewoonlijk tussen de $300 en $400.
- Tussen $300-$400
Onroerende voorheffing – pro rata bij aankoop
Onroerendgoedbelasting moet naar evenredigheid worden betaald op het moment van verkoop. Dit betekent dat ze zijn inbegrepen in de afsluitkosten. Voor een volledig overzicht van deze en andere belastingen, zoals de notarisbelasting (ook wel notariskosten of certificeringskosten genoemd), zie het volledige artikel:
Dossierkosten/Leninginstellingskosten
Deze vergoeding maakt deel uit van de
- Kost ongeveer 1%
Verzekering voor huiseigenaren – Extra zekerheid voor uw huis
Net als bij onroerendgoedbelasting moet u een deel van de opstalverzekering betalen wanneer u een huis koopt. Dit betekent dat u voor een bepaalde periode vooruit moet betalen. Deze periode bedraagt gewoonlijk één jaar. U betaalt de verzekeringspremie. De kosten zijn afhankelijk van de verzekering van het huis.
- Verzekeringspremie voor een jaar
Advocaatkosten – Moet ik een advocaat inhuren?
Advocaten en juridische kosten zullen niet overal of voor elke aankoop nodig zijn. Sommige staten vereisen een advocaat om de aankoop van het huis te begeleiden, en in sommige situaties kan de koper om andere redenen een advocaat willen. Deze advocaten brengen natuurlijk kosten in rekening, en als u een eigendom koopt, zult u hen moeten betalen. Bij het kopen van een woning in New York zijn advocaten eigenlijk verplicht.
Titelverzekering – bescherming tegen claims
De titelverzekering is bedoeld om zowel de kredietgever als de koper tegen vorderingen te beschermen. Deze vorderingen kunnen betrekking hebben op het huis in het geval van de kredietverstrekker en op vorige aannemers die vorderingen hebben in het geval van de koper.
Titelverzekering van de kredietgever
De eigendomsverzekering van de kredietgever is een eenmalige kost die bij de afsluiting wordt betaald. Het wordt aan het titelbedrijf betaald om het te beschermen in geval van een geschil over de titel, bv. indien zich een retentierecht voordoet dat bij het onderzoek van de titel niet werd ontdekt. Deze vergoeding bedraagt gewoonlijk tussen 0,5 en 1% van het geleende bedrag.
- Eenmalige kosten, tot 1% van het geleende bedrag
Verzekering van eigendomstitel
Dit is een facultatieve vergoeding. Hoewel je er wel spijt van kunt krijgen als iemand het eigendom in twijfel trekt. Hoewel het dus niet verplicht is, wordt het door bijna iedereen afgesloten en wordt het in ieder geval sterk aanbevolen.
Makelaarscommissies – Commissies voor de verkoop van onroerend goed
Makelaarskosten zijn waarschijnlijk het eerste waar mensen aan denken als ze denken aan afsluitkosten. Deze worden ook wel makelaarscommissies of onroerendgoedcommissies genoemd. Zij worden vaak door de verkoper betaald, maar zij maken meestal ook deel uit van de onderhandelingen en worden dus in zekere zin ook door de koper betaald. Het zijn de honoraria die worden betaald aan de makelaars bij de aankoop van een onroerend goed. Deze agenten zijn gewoonlijk de makelaar (d.w.z. de makelaar van de verkoper die het eigendom aanbiedt) en de makelaar van de koper (die het eigendom vindt, organiseert enz. voor de koper). De vergoeding bedraagt gewoonlijk 5-6% van de aankoopprijs, wat neerkomt op een extra kostenpost van maximaal $ 60.000 indien u een onroerend goed koopt met een waarde van $ 1 miljoen.
- 5-6% van de aankoopprijs