Eenvoudig en veilig – een huis verkopen in Karben
Karben is op 1 juli 1970 ontstaan uit de oorspronkelijke districten Großkarben, Kleinkarben, Okarben en Rendel. Het symbool van de stad is kasteel Gräfenrode, dat sinds 31 december 1971 aan de gemeente Karben toebehoort. De Hessische stad behoort tot het district Wetteraukreis en het administratieve district Darmstadt. De zeven deelgemeenten hebben in totaal 22.600 inwoners. De oppervlakte van de hele stad bedraagt 4.394 hectare.
Waarop moet worden gelet bij de verkoop van onroerend goed?
Om de twee jaar bepaalt de taxatiecommissie van het district Wetterau de gebruikelijke plaatselijke prijzen voor percelen. Deze zijn afgeleid van de reeds gesloten koopcontracten. Elk district van Karben is onderverdeeld in verschillende waardezones. Deze kunnen worden geraadpleegd op het Geoportaal-adres. Het kantongerecht van de stad Karben verstrekt informatie over taxaties van grond, gebouwen of appartementsgebouwen. De volgende criteria spelen een rol bij de taxatie van het onroerend goed:
- Jaar van vervaardiging
- Datum van de laatste renovatie
- Type verwarming en ouderdom van het verwarmingssysteem
- Uitgevoerde thermische isolatiemaatregelen
- Toestand van het dak
- Ligging van de woning
- Type voorwerp
- Leefruimte, tuin, garage
- Technische uitrusting
In het geval van door de eigenaar bewoonde appartementen spelen ook de grootte van het appartement, de ligging van het appartement binnen het huis, de tuinruimte of het balkon, bijzondere gebruiksrechten en achterstallig huisgeld een doorslaggevende rol. Deze factoren bepalen uiteindelijk de haalbare verkoopprijs. Om een eigendom te verkopen, moet men er ook de nodige tijd voor uittrekken. Een huis verkopen gebeurt niet van de ene dag op de andere. Daarom is het raadzaam een makelaar te raadplegen. Dus bel ons en vertel ons over uw plannen om te verkopen. Wij van Lukinski zullen alle noodzakelijke taken snel en onbureaucratisch afhandelen. Wij helpen u met de taxatie van uw woning, regelen afspraken voor bezichtigingen en zorgen voor het koopcontract. Als u een huis wilt verkopen, moet u de eigendomssituatie van tevoren ophelderen. Is het onroerend goed uitsluitend eigendom van één eigenaar of zijn er aandelen in het onroerend goed die niet materieel zijn? Lukinski – Ihr Hausverkauf zal u ook met raad en daad terzijde staan.
Documenten vereist voor de verkoop van onroerend goed
Als u een woning wilt verkopen, moet u ook de nodige documenten samenstellen. De belangrijkste documenten voor een verkoop zijn:
- Uittreksel kadaster
- Bouwplannen
- Energiecertificaat
- Verzekeringsbewijzen
- Bewijs van renovatie
- Beschrijving van de plaats
- Kosten voor de verkoop van onroerend goed
- De volgende posten moeten in aanmerking worden genomen bij de kosten voor de verkoop van onroerend goed:
Notariskosten
Bij de aankoop van een onroerend goed is het altijd de koper die de nodige notariskosten draagt, die in totaal 1,5 % van de verkoopprijs bedragen. Eén procent daarvan zijn notariskosten en 0,5% zijn kadasterkosten.
Makelaarscourtage
In Karben, dat tot de deelstaat Hessen behoort, komt de makelaarscourtage gewoonlijk ten laste van de koper. De gebruikelijke makelaarscourtage is 5,95%.
CONCLUSIE
Of het nu gaat om een huis, een stuk grond of een condominium, goed advies over al deze zaken is niet duur als u de hulp inroept van een makelaar. Lukinski zal u helpen met deze complexe materie. Bij de verkoop van uw eigendom wilt u niet alleen de gemaakte kosten beperken, maar ook de best mogelijke prijs krijgen. Lukinski is ook de juiste contactpersoon hiervoor. Geef ons een belletje! Wij zullen een afspraak met u maken om alle noodzakelijke details te bespreken. Zo kunt u er zeker van zijn dat uw huisverkoop in de juiste handen is.