Eerste vastgoedportaal met virtuele makelaar (digitale mens): Marketing & Technologie
Vastgoedportaal met virtuele makelaar – In Israël maakt het eerste vastgoedportaal gebruik van een virtuele avatar (digitale mens) om huizen en flats te presenteren. Een nieuw instrument voor makelaars en portalen bij de marketing van onroerend goed en vooral bij het aanspreken van jonge, zeer digitale doelgroepen. Innovaties in marketing, een blik op het project en enkele andere interessante aspecten in de vastgoedsector, bijvoorbeeld 3D-printing voor huizen. Onroerend goed, marketing, technologieën.
Virtuele makelaar: Onroerend goed 4.0
Als je architecten, aannemers en andere mensen in de vastgoedsector vraagt wat hen inspireert, is dat meestal de toekomst. Toekomst, is de verandering van de werkelijkheid en brengt altijd andere aspecten met zich mee.
Terwijl de wereld van het onroerend goed in de loop der jaren is veranderd, met gebouwen die moderner worden, minder energie vragen en andere stadsgezichten creëren, is de presentatie van eigendommen vaak stil blijven staan, in het klassieke onroerend goed exposé.
Toekomstige architectuur: slechts één voorbeeld uit Berlijn
Om bij het voorbeeld van de architectuur te blijven: architectenbureaus zoals Graft in Berlijn laten zien hoe moderne gebouwen kunnen worden ontworpen voor toekomstgerichte steden. Stedenbouw die zich niet langer uit in de typische, saaie gevels, maar in elementen, vormen en materialen die de stedelijke architectuur geheel nieuwe visuele hotspots geven.
Als u de villa’s bekijkt die de architecten in Berlijn hebben gebouwd, bijvoorbeeld in Grunewald, kunt u deze unieke architectuur van honderden meters afstand zien. Evenals de “Villa M”, een kubus gemaakt van keramische tegels, elk uniek. Van buitenaf doet de hele architectuur denken aan een reusachtig grillig blok. Een echte unica, net als de buitenste keramische behuizing. In heel Berlijn Grunewald, een uniek object. Dergelijke pioniers zijn nodig, zodat nieuwe ideeën kunnen ontstaan.
Maar er zijn niet alleen pioniers in de architectuur. Er is nu ook het eerste onroerend goed portaal, met een virtuele avatar “Ella” voor de presentatie.
Verandering in presentatie: virtueel exposé
Wat als je elk eigendom op een gemodereerde manier kon presenteren zonder een extra bezoek aan de site? Mogelijk in 2021!
Digitale avatars presenteren onroerend goed
Ten eerste, wat is een digitale avatar? Digitalisering is in opmars. In de architectuur, zoals hierboven beschreven, in de bouwtechniek en ook in de presentatie. Dus virtuele, digitale mensen nemen de presentatie en de moderatie over.
Vooral voor supraregionale makelaars die niet alleen in hun eigen gebied, maar ook in andere steden, deelstaten of zelfs landen eigendommen bezitten, vergt de presentatie van een onroerend goed relatief veel inspanning. Reizen moet worden georganiseerd, niet alleen voor de agent zelf, maar ook voor de potentiële koper, verderop in de keten.
Met deze nieuwe technologie kan het hele omslachtige proces worden overgeslagen, het eigendom wordt voorgesteld door een digitale avatar.
Voorbeeld: Onroerend goed portaal met digitale presentatie
Beelden zeggen meer dan duizend woorden, dus hier is een kleine video:
Bron: GetKey
Hier, voor de allereerste keer in de wereld, presenteert een virtuele avatar een eigendom. Absolute topprestatie! Hier wordt technologie gecombineerd met een van de grootste economische sectoren op deze planeet, de vastgoedsector.
Programmacode & CGI-ontwerp: Ideeën omzetten in realiteit
Digitale avatars worden geanimeerd vanuit programmacode, deels nabewerkt met CGI-ontwerp. Zo worden ideeën omgezet in virtuele personen die vervolgens naar plaatsen kunnen reizen, over onderwerpen kunnen praten en nog veel meer.
In feite betekent dit dat we nog maar aan het begin staan van de reis in de vastgoedsector.
XXL-prefabricagefabrieken en 3D-printers
XXL-prefabricagefabrieken – Vandaag de dag worden de eerste fabrieken ontwikkeld die volledige prefab-onderdelen ontwikkelen voor hoogbouw, voor hele woonwijken, en niet langer alleen het afzonderlijke prefab-huis.
3D-printers – 3D-printers geven nu vorm aan huizen, zodat bouwmaterialen niet meer tegen hoge kosten hoeven te worden aangeschaft, alles komt gemakkelijk en snel uit de 3D-printer. Hier is een korte video waarin wordt gedemonstreerd hoe een 3D-printer in zeer korte tijd een huis bouwt.
Net zoals bouwbedrijven, projectontwikkelaars en de bouwsector veranderen, zal ook de marketing van onroerend goed veranderen in de loop van de digitalisering.
Presentatie van huis en flat door middel van video’s: Supraregionaal
Tot nu toe hebben onroerend goed exposés de voorkeur van bijna iedereen. Geen enkele intermediaire presentatietechnologie is echt aangeslagen, zoals bijvoorbeeld 360°-huisbezichtigingen. Waarom? De menselijke component ontbreekt, iemand die gidst door het pand.
Natuurlijk zou u als makelaar de presentatie kunnen afdekken met een video, zodat potentiële kopers het pand kunnen zien voordat ze het bezoeken (alleen van foto’s). Maar dit heeft twee nadelen. Ofwel moet je het zelf presenteren, wat betekent dat je ter plaatse moet zijn, ofwel moet iemand anders het doen en dezelfde geest, dezelfde know-how overbrengen als de makelaar. Een ander nadeel, de taal. Ken je Israëlisch? Spaans? Fransen?
Kortom, de presentatie van de woning heeft verschillende factoren, van locatie tot talen. Zodra onroerend goed dus niet langer bedoeld is om een regionaal publiek te bereiken, maar een nationaal of internationaal publiek, neemt de inspanning voor de presentatie toe.
Trek nieuwe doelgroepen aan: Marketingtool voor makelaars / portalen
Net als de economie in haar geheel, draait het in de vastgoedsector om vraag en aanbod. De nieuwe generatie toekomstige eigenaars van onroerend goed, door aankoop of door erfenis, is opgegroeid met het internet. Ze springen op andere dragers (trigger factor).
Daarom zijn nieuwe concepten nodig, ook in de vastgoedmarketing. Enerzijds bij de verkoop van flatgebouwen die individueel aan particulieren worden verkocht, bijvoorbeeld via onroerendgoedportalen, en anderzijds bij de verkoop van luxueus onroerend goed, dat moeilijker te verkopen is via een slecht opgesteld onroerend goed-exposé.
Als u ook blijk wilt geven van innovatie, kunt u niet om nieuwe marketingstrategieën heen. Bill Gates (oprichter van Microsoft) had het internet in het begin nog maar een paar jaar. Vandaag, meer dan 20 jaar later, worden veel makelaars, makelaarskantoren en vastgoedportalen op de markt gebracht via sociale netwerken zoals Facebook en Instagram(Social Marketing [extern]).
Strategie: Generatie Z bereiken
In Israël is nu een nieuw project van start gegaan dat nog nooit eerder in de wereld is vertoond. Het onroerend goed hier gepresenteerd door “Ella”, die al te zien is in het voorbeeld video hierboven.
Bron: GetKey
Taalgebruik in technologie – digitale mensen in commercials stoppen, er emotie in leggen, echt een moeilijke klus. De volgende stap was het integreren van taal, zodat Ella een meertalig talent wordt. Zoals te zien in de voorbeeldvideo (hierboven), bijvoorbeeld in het Hebreeuws. Op deze manier worden met name Israëlische klanten op de website aangesproken.