Verhuis Checklist: Herregistreren, plannen en verpakken – bespaar tijd en geld

Verhuis Checklist: Herinschrijven, plannen & inpakken, bespaar tijd en geld – Werk samen met collega’s, familie of vrienden om u te helpen verhuizen, maak een planning, schrijf u op tijd in en pak goed in. Er zijn veel dingen die mis kunnen gaan bij een verhuizing. Geld besparen bij een verhuizing kan heel eenvoudig zijn met de juiste tips. U kunt evenveel besparen in uw dagelijks leven, thuis, bij het winkelen of in uw vrije tijd. Uw belastingadviseur zal u ook graag helpen om te besparen op uw belastingen. Klik hier om terug te keren naar het overzicht: Besparen.

Verhuizen, inpakken & Co. – Geld besparen tijdens de verhuizing

De volgende verhuizing staat voor de deur, of het nu de eerste keer is of dat u al een paar keer bent verhuisd, elke keer brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Er zijn een paar organisatorische basisprincipes die u zullen helpen om de verhuizing snel en gemakkelijk te organiseren. In een directe prijsvergelijking met verhuisbedrijven loont het de moeite om de verhuizing zelf te doen, wat u geld kan besparen. Hoe uw verhuizing te organiseren, onze leidraad.

Verhuizen, elektriciteit, water, belastingen, meer tips?

  • Alle tips: Save
  • Vermogensopbouw
  • Beheer van activa

Organiseer helpers: Stap 1 (voordat niemand tijd heeft)

Allereerst is er de grote vraag: kunt u alles in uw eentje verhuizen? Of het nu gaat om een bank of een kast, voor veel meubels heeft u een helpende hand nodig bij de verhuizing. Meestal niet één helpende hand, maar vele helpende handen!

  • Vrienden
  • Familie
  • Collega’s op het werk
  • Verhuizing helpers

Vrienden en familie zijn blij om gratis te helpen

De mensen die het dichtst bij je staan zijn, natuurlijk, je familie en vrienden. Daarom loont het de moeite om in de eerste zet vooral vrienden en familie aan te spreken, zij helpen graag en natuurlijk ook gratis. Als u hen aanspreekt, kunt u een paar tips volgen, zet de gedeelde ervaring op de voorgrond! U brengt tenslotte een dag samen door, zorgt misschien voor wat aardappelsalade en een paar warme worsten, en ’s avonds voor een koel kratje bier. Al vrienden kunnen snel overtuigd worden! In de eerste zin: voorkom ernstige problemen of andere uitdagingen die op de verhuisdag op je pad komen. Benadruk dat er veel plezier zal worden gemaakt en dat u natuurlijk voor alles heeft gezorgd, culinair en natuurlijk drankjes!

Onthoud ook dat een glimlach een groot verschil kan maken. Voordat u met uw vraag begint, voordat u het eerste woord zegt, zet u een warme glimlach op, zodat u van meet af aan wat positieve energie uitstraalt. Vrienden en familie zullen sneller en gemakkelijker bereid zijn om te helpen bij de verhuizing.

Nog meer tips? De 3-delige special over verhuizen:

  1. Deel – Verhuis Checklist: Herregistratie, tijdschema en verpakking
  2. Deel – Verhuis tips: Verhuizen zonder stress
  3. Deel – Verhuizen & feliciteren: De mooiste spreuken

Overtuig collega’s

Als je geen familie in de buurt hebt of helemaal nieuw bent in een stad of zelfs een land, kun je niet altijd terugvallen op familie en vrienden. Daarom helpt het altijd om een goede relatie te hebben met zowel nieuwe als oude collega’s op het werk. Want terwijl je meestal maar een paar dagen per maand met je gezin doorbrengt, heb je meestal elke dag je collega’s op het werk om je heen. Dus de reis is erg gaaf! Daarom moet u uw collega’s op uw lijst van helpers laten zetten, vooral degenen met wie u beter kunt opschieten.

Verhuizing helpers

Verhuishulpen zijn niet gratis! Bij een verhuisbedrijf, ongeacht of het een personeelsdienst of een logistiek bedrijf is, betaalt u altijd per uur. Dat betekent dat het werk van het verhuisbedrijf of het personeel per uur wordt aangerekend. Hoe langer ze duren en hoe meer mensen ze ter plaatse hebben, hoe duurder het zal zijn. Aan de andere kant hebben verhuisbedrijven ook een paar voordelen.

Voordelen van verhuisbedrijven

  • Professionele verpakking van meubilair
  • Deskundigheid op het gebied van logistiek en vervoer
  • Geen moeite en stress voor u als huurder of koper
  • Je kunt er meteen intrekken

Nadelen van verhuisbedrijven

  • Facturering per uur
  • Bijkomende kosten voor organisatie en vrachtwagen

Natuurlijk bieden veel verhuisbedrijven ook de service om alles direct op te zetten. Van uw eigen Smart TV en de bekabeling met het geluidssysteem tot al het meubilair, dit scheelt natuurlijk een hoop stress tijdens de verhuizing!

Hoeveel kost een verhuisbedrijf?

De kosten voor verhuisbedrijven verschillen natuurlijk van stad tot stad. In metropolen als München en Berlijn, waar woonruimte toch al schaars is, is er natuurlijk veel vraag naar verhuisdiensten. Afspraken met expediteurs en verhuisbedrijven kunnen echter meestal vrij snel worden gemaakt. Grofweg kunt u de volgende kosten verwachten wanneer u een verhuisbedrijf boekt.

Bij Movinga hebben we een mooi overzicht gevonden van hoeveel je ongeveer moet rekenen voor je verhuizing. Dit zijn de gemiddelde kosten van een verhuizing met een professioneel verhuisbedrijf. De lange afstand verhuizing is gebaseerd op een verhuizing van meer dan 600 km (bijv. verhuizing van Berlijn naar München). Bron: Movinga.

Lokale optocht in de stad

  • ~ 35 m² 500 tot 1050 €
  • ~ 60 m² 700 tot 1200 €
  • ~ 85 m² 1050 tot 1450 €
  • > 120 m² 1200 tot 2000 €

Longitudinale overdracht

Lokale verhuizing Lange afstand verhuizing*

  • ~ 35 m² 1100 tot 1800 €
  • ~ 60 m² 1500 tot 2400 €
  • ~ 85 m² 2000 tot 3000 €
  • > 120 m² 2600 tot 3600 €

Verhuisdatum? Laat het ons vroeg genoeg weten

Of u nu vrienden, familie, nieuwe en oude collega’s op het werk of zelfs verhuishulpen hebt om u bij de verhuizing te helpen, vergeet niet twee dagen van tevoren de datum op te geven.

Om zoveel mogelijk verhuizers te vinden, moet u een verhuizing twee tot drie weken op voorhand aankondigen. Het is immers meestal een hele dag die je moet uittrekken tot zo’n verhuizing klaar is.

 

Ruim meedogenloos op

Wat bespaart je het meeste werk bij een verhuizing? Hoe minder dozen je moet inpakken, hoe minder je hoeft te dragen! U hoeft dus ook minder uit te pakken en, natuurlijk, op te ruimen. Dus elk onderdeel kost een bepaalde hoeveelheid tijd. Hoe minder spullen we meenemen, hoe beter!

Dus als je volgend jaar verhuist, ruim dan alles op wat je kunt. Voorwerpen die u meer dan een jaar niet hebt gebruikt, zult u volgend jaar waarschijnlijk niet meer gebruiken. Het is dus de moeite waard om na te denken of u dit artikel nog echt nodig heeft. Vooral in de kelder of in kasten liggen de een of andere versleten voorwerpen, kleren, bloempotten – veel stapelt zich op in het leven! Daarom is onze tweede tip om na te denken over hoe lang je bepaalde items niet hebt gebruikt en jezelf de logische vraag te stellen, zul je de items ooit weer gebruiken?

Goedkope verhuisdozen kopen

Nu we het toch over de hoeveelheid verzamelde spullen hebben, u kunt natuurlijk ook geld besparen op verhuisdozen. Terwijl je losse dozen voor €3,99 in de grotere supermarkt om de hoek of voor €2,99 in de bouwmarkt kunt krijgen, kun je grotere stapels verhuisdozen heel goedkoop in sets op internet kopen.

U kunt bijvoorbeeld veel aanbiedingen vinden op Amazon. Hier bespaart u veel geld, dat u later kunt investeren in de juiste vrachtwagen, bijvoorbeeld. Dus bespaar op de verhuisdozen en de vrachtwagen voor uw verhuizing is al gratis!

De goedkoopste aanbiedingen op dit moment

Tip: Klik op de foto’s om direct naar de Amazon-aanbieding te gaan!

30 dozen voor 34,99 – slechts 1,16 / stuk – test winnaar

10 dozen voor 12,99 – slechts 1,30 / stuk

20 dozen voor 26,99 – slechts 1,35 / stuk

50 dozen voor 61,99 – slechts 1,24 / stuk

 

Begin vroeg met inpakken

U hebt al uw verhuishulpen gevonden, u hebt ze ruim van tevoren gewaarschuwd zodat bijna iedereen tijd heeft gevonden, u hebt goedkope verhuisdozen gekocht, nu is het tijd om in te pakken! Net zoals u de verhuisdatum vroeg aankondigt, mag u niet te laat zijn met de startdatum voor het inpakken van de dozen. Het is de moeite waard vroeg dozen in te pakken, vooral voor spullen die u in uw dagelijks leven niet vaak nodig hebt. Het gaat immers niet alleen om de inhoud in de kasten, maar ook om de kasten zelf. Hoe eerder u begint met het inpakken van kleinere spullen, hoe beter u georganiseerd bent tijdens de verhuizing, simpelweg omdat u dan tijd hebt om na te denken en niet onder tijdsdruk staat.

ABC-analyse

Als u nog niet zeker weet welke producten u waarschijnlijk nodig hebt en welke u kunt missen, is het raadzaam een kleine ABC-analyse te maken. Op een vel papier schrijven we de letters A, B en C. Daaronder schrijven we in opsommingstekens de dingen waar we beslist zonder kunnen. Daaronder schrijven we in opsommingstekens dingen waar we zeker zonder kunnen, deze schrijven we onder C. Onder A schrijven we producten die we zeker nodig hebben, bijvoorbeeld onze tandenborstel. Onder B categoriseren we dingen die we bijvoorbeeld pas het laatste weekend inpakken, evenals potten. De laatste avonden zijn immers een goed moment om een pizza te bestellen of er zelfs een te maken in de oven!

Alle voorwerpen in categorie C, pak ze zo snel mogelijk in. Denk aan onze derde tip, doe afstand van spullen die je niet meer nodig hebt. Hoe meer tijd u hebt, hoe beter u kunt beslissen welke spullen u niet meeneemt naar uw nieuwe flat of huis.

Verhuiswagen huren

Er zijn ook grote verschillen in verhuiswagens, onze basistip en bovenal belangrijk, huur beter een maatje groter!

Stel je deze situatie voor, je hebt 95% van de inhoud in de vrachtwagen en dan besef je dat je een tweede rit moet plannen om de rest te krijgen. Veel verhuizingen kunnen in één keer worden uitgevoerd als de vrachtwagen de juiste afmetingen heeft. Bespaartip, want hier kunt u niet alleen op kilometers, maar ook op tijd besparen. Grotere modellen kosten niet veel meer.

Als uw flat groot genoeg is en u een kamer ter beschikking hebt waarin alle meubelen al verwijderd zijn, dan kunt u hier ook een kleine fictieve vrachtwagen bouwen. De maateenheden van de vrachtwagen of de laadruimtes vindt u op de website van elke online leverancier. Het enige wat u hoeft te doen is de vloer af te lezen met een duimstok en een plakstrook in hetzelfde formaat als de laadruimte. Bijvoorbeeld, als uw ruim een totale lengte heeft van 2,4 meter en een breedte van één meter, begin dan in één hoek, ga één meter opzij en 2,4 meter terug. Teken je tape precies langs deze lijn, zodat je een perfecte indruk hebt van hoe de opbergruimte er straks uit zal zien. Als u uw spullen al ruim van tevoren hebt ingepakt, kunt u dit enerzijds gebruiken als opslagruimte en anderzijds als maatstaf voor de opslagruimte bij benadering.

Huur goedkope vrachtwagens voor verhuizing online

Als u op zoek bent naar goedkope modellen voor uw verhuizing, dan zijn hier nog een paar aanbevelingen van verhuurbedrijven die in heel Duitsland goede voordelige prijzen bieden.

Denk er ook aan uw verhuizing op de juiste dag van de week te organiseren. Als u in het weekend een verhuiswagen huurt, zit u natuurlijk midden in alle bestellingen. Dit betekent dat de prijzen in het weekend duurder zijn. Als u een dag in de week kiest, kunt u weer een paar euro’s besparen. Vooral voor studenten, maar ook voor freelancers, senioren of zelfstandigen een goede optie om de ene of de andere euro te behouden.

Goedkope huurauto – vergelijkingsportaal voor bestelwagens & vrachtwagens

Huur online: Bestelwagens met Sixt, Buchbinder & Avis

U kunt ook rechtstreeks vrachtwagens huren bij de aanbieders, zoals Sixt, Buchbinder en Avis hier als voorbeelden.

Verhuisaccessoires klaarmaken

Wanneer u uw vrachtwagen vult, zult u een of ander voorwerp aantreffen dat kan gaan schuiven, bijvoorbeeld als gevolg van remmen of scherpe bochten. Dit kan schade veroorzaken, vooral aan stoffen zoals sofa’s, fauteuils of andere meubelen. Denk daarom van tevoren na over de volgende zaken die u nodig kunt hebben voor uw verhuizing, zodat u ze ruim van tevoren organiseert:

  • Spanbanden voor het vastsjorren van zware meubelen, zoals sofa’s en kasten
  • Dekzeilen van stof voor bescherming
  • Handschoenen voor randen en hout
  • Zakkenwagens voor het laden en gemakkelijk rollen van dozen en kartons

Herinschrijven op tijd

Niet iedereen verhuist vaak; sommige mensen gaan na hun beroepsopleiding of universiteit van huis weg en dan weer 15 of 20 jaar niet. Niet iedereen weet dat je je onmiddellijk na een verhuizing opnieuw moet inschrijven. Vooral degenen die voor de eerste keer verhuizen, denken er vaak niet aan om zich op tijd opnieuw in te schrijven op het gemeentehuis wegens stress en tijdgebrek. De wettelijke termijn voor herregistratie is momenteel 14 dagen na de verhuizing. Wie zich later laat registreren, kan een kleine boete krijgen.

Voor een succesvolle en snelle herinschrijving is het van belang dat u de volgende documenten vóór het bezoek gereedmaakt voor verwerking (bron: stad Keulen):

  • Identiteitskaart
  • Paspoort
  • Nationaal paspoort en verblijfsvergunning of visum
  • In het geval van een herinschrijving van een gezin hebben wij de identiteitsdocumenten nodig van alle personen die verhuizen
  • Inschrijvingsformulier met handtekening van de inschrijvingsplichtige
  • Certificaat van de huisbaas of hospita over de intrek
  • Uittreksel uit het kadaster, notariële akte of huidige aanslagbiljet grondbelasting
  • Kentekenbewijs deel I of kentekenbewijs

Indien u nog meer info of details over de afzonderlijke documenten wenst, kunt u hier meer informatie vinden: Herinschrijf uw woning.

Het kost geen geld om uw inschrijving te wijzigen op het gemeentehuis of het bureau voor de inschrijving van inwoners, dus u hoeft geen contant geld mee te nemen naar de locatie.

Verzoek geen-parkeer zone

U kent ongetwijfeld de chaos in het stadscentrum, vooral ’s morgens en aan het eind van de werkdag zijn alle parkeerplaatsen bezet. Om zelfs ’s morgens geen problemen te hebben of ruzie te moeten maken met een agressieve automobilist, is het de moeite waard om in de aanloop naar de verhuizing uw eigen no-stop zone aan te vragen.

Het is niet moeilijk om een algemeen parkeerverbod voor een paar uur aan te vragen. Zo vraagt u een parkeerverbod aan:

  • De regelgeving varieert sterk per stad – termijnen variëren van 48 tot 96 uur
  • U kunt uw zoektocht het beste beginnen met Google: “Verboden te stoppen in Berlijn” of “Verboden te stoppen in Frankfurt”, afhankelijk van waar u woont.
  • Op de websites van de steden vindt u dan de precieze informatie en contactadressen voor uw stad

Een kraan huren in plaats van slepen

Mensen die van het platteland naar de stad verhuizen, verhuizen vaak van de begane grond of de eerste verdieping naar de vijfde of zesde verdieping. Vooral in de binnensteden hebben veel gebouwen en panden nog kleine trappenhuizen; vierkante meters zijn immers geld waard als het gaat om het bouwen van huizen. Hoe meer woonruimte er is, hoe meer huur er kan worden verdiend. Daarom zijn veel trappen erg smal gehouden.

In veel flatgebouwen in het centrum van de stad zijn ook liften achteraf geïnstalleerd, zodat de trappenhuizen weer kleiner zijn geworden. Vooral met omvangrijke meubelen, zoals grote kasten of banken en bedden, komt u snel in de problemen in de smalle gangen van het trappenhuis. Voor veel verhuizingen is het daarom de moeite waard om een eigen verhuiskraan te huren. Deze kraan is licht gebouwd. Hij wordt tegen de muur van het huis gereden, kan gemakkelijk tot de zesde of zevende verdieping worden getransporteerd en transporteert het meubilair vervolgens gewoon langs de buitenmuur van het huis naar beneden, onder een lichte hoek gekanteld. In plaats van meubels door ingewikkelde trappenhuizen te moeten sjouwen en urenlang tijd te verliezen, kunt u een verhuizing regelen met veel minder helpers en veel minder tijd.

Aanbevelingen voor verwijderingskraan

Bedrijven die dergelijke speciale kranen voor verhuizingen aanbieden, zijn in elke Duitse stad te vinden. U kunt goede aanbiedingen vinden op Erento, bijvoorbeeld. Het portaal is eenvoudig en net als op Ebay kunt u eenvoudig aanbiedingen bekijken en boeken. De prijs per uur is opgenomen in elke aanbieding:

Nog meer tips? De 3-delige special over het onderwerp verhuizen:

  1. Deel – Verhuis Checklist: Herregistratie, tijdschema en verpakking
  2. Deel – Verhuis tips: Verhuizen zonder stress
  3. Deel – Verhuizen & feliciteren: De mooiste spreuken

Sparen: Adviseur en financiële controle

In de eerste plaats is het belangrijk om een stabiele basis te hebben. U moet steeds de regelmatige en eenmalige uitgaven in het oog houden. In onze gids vindt u waardevolle tips en trucs om stap voor stap een solide financiële basis te leggen.

Checklists: Bespaar op abonnementen, boodschappen, huishouden, elektriciteit & Co.

Bovendien zijn er nog veel afzonderlijke gebieden waarop gemakkelijk veel geld kan worden bespaard. Elke week, elke maand, zodat een solide financiële basis steeds dichterbij komt:

Investeer: Investeringen

Met stabiele financiële middelen is het dan de moeite waard om vooral over de eerste kapitaalinvesteringen na te denken, zodat uw geld – passief – voor u werkt.

  • Beheer van activa

Rijkdom accumulatie: Onroerend goed, aandelen, cryptocurrency … ?!

Wanneer is het zinvol om vermogen op te bouwen door strategisch intelligent te beleggen? Op 20, 30, 40 of zelfs op 50? Bestaat er een eenvoudige formule of tips voor investeringen met een goed rendement? Hoe zit het met het risico, afhankelijk van het soort investering? Hier is een diepgaande kijk op vermogensopbouw, voor beginners. Zonder eigen vermogen en met weinig eigen vermogen. Van het principe van effectief handelen (sparen), rekenvoorbeelden, beleggingsideeën en eerste tips.

De vermogensopbouw op lange termijn begint niet wanneer de activa tijdig nodig zijn. Dit betekent bijvoorbeeld kort voor pensionering of kort voor een beslissing wanneer geld “moet” worden uitgegeven. Bijvoorbeeld aan het eind van het jaar of als het om grotere investeringen gaat, ook vóór verkiezingen, bijvoorbeeld de Bondsdagverkiezingen (momenteel met donatie / stichting WEG). Maar – we willen bij het begin blijven.

  • Rijkdom accumulatie: Onroerend goed, aandelen, cryptocurrency … ?! Kapitaalopbouw met 20, 30, 40 jaar – tips

Sparen: Electriciteit, water, belastingen, reizen & Co. – Bouw vermogen op zonder te werken!

Of het nu gaat om elektriciteit, water, belastingen, reizen of verhuizen, vrije tijd, het dagelijks leven of winkelen: u kunt altijd geld besparen! Hier kunt u zien hoe u uw vermogen kunt verhogen door gericht te sparen:

  • Alle tips: Save