Het recept voor succes voor zoekmachine rankings en tevreden bezoekers
Het modellenbureau CM Models is crossmediaal en combineert verschillende netwerken tot een sterk mediakanaal. De mediaportefeuille van het modellenbureau omvat een starte agency-website (pagina 1 voor “modellenbureau” in heel Duitsland). Op de website wordt diverse multimedia-inhoud aangeboden, vergelijkbaar met de sociale netwerken.
Voorbeeld: Modellenbureau en online redactiekantoor
– Website met sterke aanbiedingen
De Model Index-website biedt interessante en relevante informatie voor diverse doelgroepen. Nieuwkomers en professionele modellen kunnen hier veel informatie vinden over het onderwerp “model zijn”, “model worden”. De informatie wordt gratis ter beschikking gesteld van alle bezoekers van de website. Dus iedereen is vrij om de eigen onderzochte informatie van het agentschap te gebruiken. Er zijn spannende artikelen en ervaringsverslagen van modeshows en catwalks, maar ook nuttige bijdragen zoals over het thema social media management voor modellen. Op die manier bereikt de website van het agentschap niet alleen klanten, maar ook talrijke belangstellenden die anders met lege handen zouden blijven staan. Op deze manier volgt het modelbureau het moderne concept van vrije informatie. Iedereen, modelagent of model, kan zich hier vrijuit uitleven.
De grote woordenlijst – Met uitleg over meer dan 30 technische termen
Het glossarium van het modellenbureau bevat meer dan dertig verschillende vaktermen uit de mode- en modellenindustrie. Vragen als “wat is een exclusief contract” of “wat betekent buyout” worden hier beantwoord. Met soms zeer gedetailleerde beschrijvingen gaat het redactieteam van het agentschap in op de termen en vragen die door de modellen worden gesteld. De grote woordenlijst is ook beschikbaar op smartphones en tablets – dit betekent dat informatie over de belangrijkste trefwoorden in de sector altijd en overal beschikbaar is op de website van het agentschap. De tevredenheid van de bezoekers blijkt ook uit het hoge percentage terugkerende bezoekers van de website van het agentschap. Elke week zijn er nieuwe opwindende artikelen over het onderwerp “model worden” en “model zijn”.
Natuurlijk leer je ook het agentschap kennen. Met backstage video’s en diverse clips van modellencoaching en casting. Een kijkje achter de schermen is op elk moment mogelijk. Naast de verschillende videostreams toont het agentschap bijna dagelijks nieuwe foto’s van modellen, opnames, trainingen of montages. Vooral de verschillende en gevarieerde test- en opbouwshoots van de aanstormende modellen worden goed ontvangen en worden vaak gedeeld op Facebook en andere sociale netwerken.
Visuals – pasvormen, coaching, test en set-up shoots voor modellen
Foto’s van shoots en materiaal achter de schermen worden dagelijks gepubliceerd, dus er zijn altijd nieuwe en spannende fotosets te zien, net als in een gedrukt tijdschrift. Er zijn al fotospreads vanaf het vliegveld, met kleine en grote vliegtuigen, er zijn stills en desert shoots, maar ook business, commercial (“reclame”) en natuurlijk high fashion. Er is onder andere een boetiekspecial met verschillende outfits van modeboetieks. Er worden ook regelmatig grotere fotoseries van modellen gepubliceerd. Het fotomateriaal is grotendeels van de hand van modefotograaf Oliver Rudolph. Met grote know-how en begrip voor het samenspel van look, model en campagne bewijst Oliver Rudolph keer op keer zijn talent voor de masterclass.
Facebook, Instagram & Co – Media & Social Media Manager
Hoe belangrijk is een
Lang niet alles is verteld: Of het nu modeshows zijn, modeweken, zoals in Berlijn, TV-optredens, zoals TAFF – CM Models – het verhaal begint. Velen volgen met spanning de opgang van het modellenbureau naar de top van de modellenbureaus in Duitsland.