Top10 Model Bureaus Duitsland
Er is een uitstekend modellenbureau in elke grote Duitse stad. Voor jonge modellen is een modellenbureau de zekerste weg naar succes en naar de grote modetijdschriften zoals Elle, Vogue of Harper’s Bazaar. Er zijn veel goede agentschappen van München naar Berlijn, Hamburg en Keulen. Daarom heeft mijn onderzoek even geduurd, maar het was het waard! Na een paar uur op Instagram, Facebook en Google, is de beslissing genomen! Hier zijn de resultaten van de top 10 modellenbureaus in Duitsland die trending zijn in 2015. Wil je meer? Hier vind je alle goede modellenbureaus in Duitsland.
Er zijn altijdtrends: maar wie bepaalt wat een trend wordt? Precies: modeontwerpers en modellenbureaus. Opdat iedereen een overzicht krijgt, heb ik de onderzoeksresultaten verpakt in een overzichtelijke modellenbureau top 10 lijst! Natuurlijk zijn er nog talloze andere bureaus voor fotomodellen, fashionmodellen, catwalk, editorial, commercial, tv en co. Mijn lijst heeft dus betrekking op drie doorslaggevende factoren: de invloed van het bureau, het Instagram-account en de trends (via feeds, Facebook-trends, etc.) – zo vinden ook nieuwe, spannende bureaus hun weg naar de hitlijsten. Aan het eind staan nog meer leuke tips voor Hamburg, Berlijn en Düsseldorf. Maar eerst, de trend grafieken:
Modellenbureau: Deze bureaus zijn in de mode bij jonge modellen
Louisa Modellen
Ebersbergerstr. 9, 81679 München
CM Modellen
Hansaring 1, 50670 Keulen
MC Fit Modellen
Saarbrücker Straße 36a, 10405 Berlijn
Quantum Zeven Model Beheer
Pasteurstraße 1a, 50735 Keulen, Duitsland
PMA Modellen
Semperstraße 23, 22303 Hamburg
Izaio
Almstadtstraße 7, 10119 Berlijn
Iconisch beheer
Hohe Bleichen 13, 20354 Hamburg
Megamodellen
Kaiser-Wilhelm-Strasse 93, 20355 Hamburg
Meest gezochte modellen
Erika-Mann-Strasse 21, 80636 München
Plaats Modellen
Am Felde 29, 22765 Hamburg
Modellenwerk & Model worden
Iedereen wil een model zijn. Natuurlijk doen ze dat. Maar model zijn betekent niet alleen mooie kleren dragen en foto’s maken. Om een topmodel te worden heb je ambitie, inzet en het vermogen om te veranderen nodig. Je moet leren jezelf op de markt te brengen, je moet aanwezig zijn en je moet de juiste contacten hebben. Dat krijg je allemaal in een modellenbureau. De basisvereiste van een model is het figuur, het gezicht. Maar wat vooral belangrijk is, is dat je weet hoe je je talent moet gebruiken. De beroemde “twinkeling in je ogen” als je echt ergens voor gaat. Een model is ook een ondernemer. Maar met het juiste modellenbureau aan je zijde, leer je hoe je je moet bewegen in de business. Daarom is het essentieel om een professioneel model management te vinden.
Booker: Uw agentschap voor castings en jobs
Deel uitmaken van een groter modellenrooster geeft je de kans om boekingen als fotomodel te krijgen. In alle goede agentschappen, zal een boeker voor je zorgen – hij kent jou, je sedcard, je boek en je sterke punten. Zijn/haar taak is om u aan de klant te verkopen. Bookers geeft u de tijd om u op uw werk te concentreren. Zij beheren de contractuele details, uw reis, accommodatie en alle transfers naar de opnamelocatie.
Meer tips van modellenbureaus
Natuurlijk zijn er nog veel meer interessante modellenbureaus en managements op Instagram. Daarom wilde ik nog vijf bureaus aan de top 10-lijst toevoegen. Ook hier is het de moeite waard om regelmatig een kijkje te nemen op het Instagram-account. Naast diverse modeshoots kunt u hier ook nieuwe modellen, sedcards en videomateriaal vinden. Hier zijn een paar tips:
Model zwembad
Elisabethstr. 14 D-40217 Düsseldorf
Viva Modellen
Friedrichstraße 210, 10969 Berlijn
Vivienne Modellen
Schmellerstr. 8, 80337 München
München Modellen
Siegfriedstrasse 17, 80803 München
Model fabriek
Rothenbaumchaussee 1, 20148 Hamburg
Tips voor je eerste agentschap en banen
Voorwaarden – Hoeveel commissie neemt een modellenbureau?
De meeste modellenbureaus vragen een commissie van 20%. Dit betekent dat als het honorarium voor het model 1000 euro bedraagt, de opdrachtgever een agentschapscommissie (AP) van 200 euro moet betalen. De boeking bedraagt dus 1200 euro in totaal. De agentschapscommissies ontstaan omdat modelagentschappen eerst in een model moeten investeren. Of het nu gaat om reizen, accommodatie, levensonderhoud of voorschotten. Daarnaast zijn er fotoshoots voor nieuwe gezichten en investeringen in tijd en management, sedcardproductie of boeken. Daarom is het ook gebruikelijk dat voor internationale boekingen hogere kosten in rekening worden gebracht. Deze variëren sterk, maar zijn meestal twee keer zo hoog als op nationaal niveau. Het is belangrijk dat een modellenbureau in jou investeert – niet jij in het bureau! Bureaus die geld van u eisen, in welke vorm dan ook, zijn niet serieus. Punt.
Maar eerste shoots met fotografen voor Newfaces zijn heel normaal. Zij worden echter niet contant betaald, maar voorgefinancierd door uw directie en later verrekend met de eerste boekingen.
Management: Stap voor stap naar een topmodel
Uw model management zorgt voor contacten, casting en banen. Voor een carrière als model moet je vroeg beginnen, op 14- of 15-jarige leeftijd, en ervaring opdoen. School en opleiding moeten altijd voorrang krijgen, maar je moet je er altijd van bewust zijn dat je als topmodel veel tijd moet investeren. Idealiter zou je een jaar de tijd moeten nemen, op zoek gaan naar een groot – of meerdere kleine – agentschappen en proberen je dagelijkse leven te organiseren rond het fulltime modellenwerk. Want voor castings en boekingen moet je vaak op het laatste moment tijd hebben en veel reizen. Maar met het juiste model management aan uw zijde, is alles geregeld.
Exclusief of niet?
Exclusieve contracten zijn alleen de moeite waard voor jou als het agentschap een reputatie heeft en ook door andere modellen wordt vertrouwd. Omdat een exclusief contract je als model verbiedt om buiten de agentschapsstructuren te werken. Als de boeker je geen jobs bezorgt, heb je geen optie voor andere jobs – omdat de boekingsrechten exclusief bij je agentschap liggen. Daarom: houd je ogen open, vraag modellen of ze ervaring hebben, ga een beetje googelen en vraag tijdens de eerste ontmoeting direct naar banen en opdrachtgevers. Gerenommeerde bureaus zullen u duidelijke doelstellingen kunnen geven. Maar: De bekende bureaus, grijp ze als je de kans hebt. Want met een exclusief contract zal het agentschap meer tijd in je investeren, omdat de winst exclusief van hen is. U vindt een lijst op vogue.de, onder andere.
Sociale media voor mode- en lifestylebureaus
Zorgt u voor agentschappen? Meer informatie over hoe je mode, modellen, agentschappen en management kunt presenteren op Instagram, Facebook & Co. vind je in mijn boek: Social Media Marketing. Speciale hoogtepunten zijn Facebook Insights, targeting van doelgroepen en contentmarketing. Meer tips over marketing in sociale netwerken vindt u ook in mijn nieuwe boek “Social Media Marketing für Fashion & Label”, verkrijgbaar in de boekhandel, op Amazon & Co.