Virale April Fool’s grap! Mark Zuckerberg werkt samen met H&M – Facebook-oprichter’s modelijn

April Fool’s Day! Geniaal en eenvoudig: vandaag circuleerde een wereldwijde 1 aprilgrap via de sociale media. Mark Zuckerberg, de beroemde oprichter van het sociale netwerk Facebook, gaat samenwerken met het modehuis H&M (Hennes & Mauritz). Het wereldberoemde modehuis zorgt dus weer voor opschudding – mijn reet! Het is allemaal een 1 april grap. Nadat er al verschillende collecties waren geweest met sterren uit de muziek- en media-industrie, stelde de website Mark Zuckerberg de eerste Zuckerberg ‘collectie’ voor bij H& M. De sociale netwerken rond Facebook, Instgram en Twitter deden de rest. En voila: Een wereldwijde virale golf begint.

[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]

1 jeans, 7 overhemden – Minimalistisch en eenvoudig, Mark Zuckerbergs collectie bij H&M

Wie naar de website ging, zag onmiddellijk een bedrieglijk echte website. Met het argument om als man ’s morgens veel tijd te besparen, kreeg men de eerste modecollectie van de online ondernemer te zien. Het pakket bestaat uit een eenvoudige set, een eenvoudige blauwe jeans, plus zeven basic t-shirts in grijs. Deze geheel eigen, minimale stijl heeft Mark Zuckerberg altijd tot een bijzonder persoon gemaakt. Wie hem kent van zijn film of van diverse verhalen in de media, weet dat de sympathieke online ondernemer zelf nooit schoenen draagt. Natuurlijk dacht iedereen meteen: dat moet wel waar zijn. Maar dat is niet waar 🙂

Bedrijfslogo’s en citaten van de ondernemer maakten het ontwerp van de site ook erg officieel. Bijvoorbeeld: “Ik wil mijn leven zo inrichten dat ik zo weinig mogelijk beslissingen hoef te nemen over wat dan ook, behalve hoe ik deze gemeenschap het beste kan dienen. Het motto voor de nep-uitverkoop bij H&M was “Mark Zuckerberg × één ding minder om ’s ochtends aan te denken”. Nu het nog bestaat, hier is de link – Mark Zuckerberg bij H&M