Het zakenboek
Starten, ondernemingsplan & presentaties
Ondernemer worden is niet moeilijk, maar ondernemer zijn wel. Wist u dat 9 van de 10 start-ups falen in de eerste 5 jaar? Als ik op pad ben om lezingen te geven, is dit vaak de ingang om jonge ondernemers te doen beseffen dat als je als ondernemer wilt overleven, iedereen om hen heen moet falen. De realiteitscheck voor ondernemers is behoorlijk brutaal. Niemand herinnert zich de piramides die gevallen zijn. Alles gaat over degenen die nog overeind staan. Zo is het ook met ondernemers. Mislukking klopt sneller op de deur dan je verwacht. Dit boek is het resultaat van mijn ervaring als ondernemer, de lezingen en de reflectie van het publiek.
- Meer over: Het zakenboek door Stephan M. Czaja
- Het zakenboek – Amazon (gedrukt)
Hardcover editie voor € 18,62 - Het zakenboek – Amazon (Kindle)
Het zakenboek
Starten, bedrijfsplan & Pitchn
Ondernemer worden is niet moeilijk, maar ondernemer zijn wel. Wist u dat 9 van de 10 start-ups falen in de eerste 5 jaar? Als ik op pad ben om lezingen te geven, is dit vaak de ingang om jonge ondernemers te doen beseffen dat als je als ondernemer wilt overleven, iedereen om hen heen moet falen. De realiteitscheck voor ondernemers is behoorlijk brutaal. Niemand herinnert zich de piramides die gevallen zijn. Alles gaat over degenen die nog overeind staan. Zo is het ook met ondernemers. Mislukking klopt sneller op de deur dan je verwacht. Dit boek is het resultaat van mijn ervaring als ondernemer, de lezingen en de reflectie van het publiek.
- Meer over: Het zakenboek door Stephan M. Czaja
- Het zakenboek – Amazon (gedrukt)
Hardcover editie voor € 18,62 - Het zakenboek – Amazon (Kindle)
Het Modellenboek
Word een model: Agentschappen, Castings & Banen
Wil je model worden? THE MODEL BOOK geeft je een uitgebreid overzicht van wat je als model moet weten over de industrie en je modellenbureau. Om modellen perfect voor te bereiden op de job, coachen goede agentschappen hun modellen zeer intensief. Op punten als samenwerking met het agentschap en met klanten, je eigen imago, je persoonlijkheid, maar ook met praktisch poseren en catwalktraining. Waar moet je op letten? Waar moet je je op voorbereiden? Wat zal je onder ogen moeten zien? Hoe kom je in contact met modellenbureaus? Hoe krijg je goede shoots met fotografen? Hoe werkt het agentschap achter de schermen? Hoe worden de afgietsels bepaald? In het boek leer je alles + insider tips!
- Meer over: The Model Book door Stephan M. Czaja
- Het Modellenboek – Amazon (Print)
- Het Modellenboek – Amazon (Print)
Hardcover uitgave voor € 19,90 - The Model Book Engels – Amazon (Kindle)
- The Model Book Engels – Amazon (Kindle)
Het Sociale Boek
Sociale medianetwerken, beheer en marketing
Sociale-mediamarketing is complexer dan ooit tevoren. Er zijn nu meer dan twee miljard gebruikers op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube. Een social media manager die weet hoe hij mensen moet aanspreken en bereiken is veel waard in het bedrijf. Sociale media zijn het nieuwe marketinginstrument. Of het nu gaat om Facebook adverteren, groepsmarketing, community management, Instagram stories, YouTube SEO of influencer marketing. De mogelijkheden en middelen van de sociale media breiden zich van maand tot maand uit. De ontwikkeling van sociale netwerken gaat steeds verder en daarmee natuurlijk ook de complexiteit voor individuele socialemediabeheerders. The Social Book biedt alle basiskennis die beginners op het gebied van social media marketing nodig hebben om succesvolle campagnes te kunnen voeren. Vanuit praktische bureau-ervaring, vele gesprekken met klanten en natuurlijk concepten en strategieën voor afzonderlijke social media-kanalen of complexere, cross-mediale influencer- en reclamecampagnes.
- Meer over: Het Sociale Boek door Stephan M. Czaja
- Het sociale boek – Amazon (Print)
Hardcover uitgave voor € 18,82 - Het sociale boek – Amazon (Kindle)
Het Sociale Boek
Sociale medianetwerken, beheer en marketing
Sociale-mediamarketing is complexer dan ooit tevoren. Er zijn nu meer dan twee miljard gebruikers op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube. Een social media manager die weet hoe hij mensen moet aanspreken en bereiken is veel waard in het bedrijf. Sociale media zijn het nieuwe marketinginstrument. Of het nu gaat om Facebook adverteren, groepsmarketing, community management, Instagram stories, YouTube SEO of influencer marketing. De mogelijkheden en middelen van de sociale media breiden zich van maand tot maand uit. De ontwikkeling van sociale netwerken gaat steeds verder en daarmee natuurlijk ook de complexiteit voor individuele socialemediabeheerders. The Social Book biedt alle basiskennis die beginners op het gebied van social media marketing nodig hebben om succesvolle campagnes te kunnen voeren. Vanuit praktische bureau-ervaring, vele gesprekken met klanten en natuurlijk concepten en strategieën voor afzonderlijke social media-kanalen of complexere, cross-mediale influencer- en reclamecampagnes.
- Meer over: Het Sociale Boek door Stephan M. Czaja
- Het sociale boek – Amazon (Print)
Hardcover uitgave voor € 18,82 - Het sociale boek – Amazon (Kindle)
Het inhoudsboek
Plannen en schrijven van SEO-teksten
Het schrijven van goede SEO-teksten, d.w.z. inhoud met toegevoegde waarde, is bepalend voor de kwaliteit van elke pagina. Hoe ziet contentmarketing of -creatie er eigenlijk uit en hoe bereik je niet 1.000 bezoekers per maand, maar 10.000 of 100.000? In mijn boek “The Content Book” leg ik uit hoe je stap voor stap je zoekmachine optimalisatie kunt opbouwen zodat je de grote merken en bedrijven kunt bijbenen. In het boek laat ik zien hoe je SEO tekst opbouwt maar ook hoe je deze structureert, welke software mogelijkheden er momenteel zijn en nog veel meer onderwerpen, alsmede keyword planning maar ook analyse van bezoekers en natuurlijk meer A-B-C categorisaties, HTML elementen maar ook veel tips en aan het eind exclusief 3+1 geheime tips voor SEO relevante content! Zo eenvoudig kan zoekmachineoptimalisatie en contentcreatie zijn. Mijn aanbeveling als SEO basis niet alleen voor beginners, maar voor alle bedrijven, ondernemingen en vooral online winkels die vertrouwen op content marketing en zoekmachine optimalisatie.
- Meer over: Het inhoudsboek door Stephan M. Czaja
- Het inhoudsboek – Amazon (gedrukt)
Hardcover uitgave voor € 19,99 - The Content Book – Amazon (Kindle)
Het Spinnen Boek
Massale tekstcreatie en gegevensgeneratie
Wist je dat al? Ik schrijf nog veel meer interessante boeken en tijdschriften over marketing, media en content creatie. Als je je wilt verdiepen in het onderwerp bereik via content, kan ik je het boek The Spinning Book aanraden. The Spinning Book behandelt het onderwerp van content spinning en content creatie door middel van variabelen. Hoe meer variabelen er worden gebruikt, hoe unieker een tekst wordt. De grote kunst is om deze syntaxis te begrijpen en grammaticaal zinvolle afzonderlijke zinnen, alinea’s en hele pagina’s te maken. Bovendien worden de teksten geïndividualiseerd door het gebruik van CSV-databases en bijvoorbeeld geografische of demografische gegevens. Het boek zou echter alleen gekocht moeten worden door experts of door mensen die inhoud op hoog niveau willen creëren. Content spinning is absoluut niet aan te bevelen voor afzonderlijke projecten, maar alleen voor mensen die tijd en praktijk willen investeren, en de periode van kennisverzameling over minstens een half jaar en minstens vijf projecten spreiden.
- Meer over: Het Spinnen Boek door Stephan M. Czaja
- Het Spinnen Boek – Amazon (Print)
Hardcover uitgave voor € 19,99
Het Spinnen Boek
Massale tekstcreatie en gegevensgeneratie
Wist je dat al? Ik schrijf nog veel meer interessante boeken en tijdschriften over marketing, media en content creatie. Als je je verder wilt verdiepen in het onderwerp bereik via content, dan kan ik je het boek The Spinning Book aanraden. The Spinning Book behandelt het onderwerp van content spinning en content creatie door middel van variabelen. Hoe meer variabelen er worden gebruikt, hoe unieker een tekst wordt. De grote kunst is om deze syntaxis te begrijpen en grammaticaal zinvolle afzonderlijke zinnen, alinea’s en hele pagina’s te maken. Bovendien worden de teksten geïndividualiseerd door het gebruik van CSV-databases en bijvoorbeeld geografische of demografische gegevens. Het boek zou echter alleen gekocht moeten worden door experts of door mensen die inhoud op hoog niveau willen creëren. Content spinning is absoluut niet aan te bevelen voor afzonderlijke projecten, maar alleen voor mensen die tijd en praktijk willen investeren, en de periode van kennisverzameling over minstens een half jaar en minstens vijf projecten spreiden.
- Meer over: Het Spinnen Boek door Stephan M. Czaja
- Het Spinnen Boek – Amazon (Print)
Hardcover uitgave voor € 19,99
Het Sociale Boek 1
Beheer van sociale media en virale marketing in de modecontext
Aan het begin van 2014 wilde ik echter twee onderwerpen onder de loep nemen. Met andere woorden, ik wilde dieper ingaan op nieuwe mediasystemen. Dit resulteerde in twee nieuwe boeken, die nu zullen worden gepubliceerd. Het boek “Social Media Marketing – Inspiratie voor modelabels” gaat over de basisoverwegingen van promotie en marketing in dynamische sociale netwerken. Naast best practice-voorbeelden van labels als Topshop (VK) of Otto Group (Duitsland) tonen diverse wetenschappelijke bevindingen aan hoe effectief socialemediabeheer kan zijn om van gebruikers merkfans te maken. Uiteindelijk resulteren alle inspanningen op het gebied van sociale-mediamarketing in het feit dat geïnteresseerden aan hun merk gebonden zijn – en dus voortdurend op de hoogte kunnen blijven van nieuwe promoties, aanbiedingen, enz….
- The Social Boek 1 – Amazon (Print)
- Hardcover uitgave voor € 19,99