Ontwerp. Trends en erkenning.
Niets gevonden
Uw zoekopdracht leverde helaas geen artikelen op
Voor goede ideeën zijn gemotiveerde mensen nodig – succesvolle bedrijven leven van ambitieuze ondernemers, design en differentiatie ten opzichte van de concurrentie. Als creatief bureau ontwikkelt ons ontwerpbureau concepten voor de uitstraling van uw bedrijf. Wij ontwikkelen de rode draad voor uw idee. Als grafisch ontwerpers maken wij alle media: grafisch ontwerp voor visitekaartjes, flyers, homepage en imagebrochure. Het ontwerp is altijd uniek, individueel en persoonlijk afgestemd op het bedrijf. Een samenhangend ontwerp combineert de ideeën van de ondernemer (projectleider, enz.) en de behoeften van de doelgroep. Dit betekent dat cross-media ontwerpen enerzijds moeten voldoen aan uw ideeën en eisen, maar anderzijds ook aan de eisen en behoeften van uw lezers, klanten of product prospects – Ying & Yang. Als communicatiebureau maakt ook het ontwerpen van logo’s deel uit van ons werk – of het nu gaat om een bedrijf, een merk of een publiek figuur.
Denk nu alsjeblieft aan je logo. Stel je voor dat je vier meter van je logo af staat, zou je het herkennen? Iconisatie is belangrijk omdat herkenning belangrijk is. Eenvoudig en snel. Om het met een kort, eenvoudig voorbeeld te illustreren: solariums gebruiken zonnen. Tuurlijk, juist. Het voordeel is duidelijk, iedereen die een blik werpt op het logo zal onmiddellijk herkennen dat het gaat over zon, zonnebaden, vakantie, zonder veel uitleg. Dat is iconisatie. Door deze snel herkenbare symbolen komt uw merk onmiddellijk (!) tot leven en wordt het een thematisch product voor verschillende prospects en klanten.
Denk er altijd aan, Henry Ford zei: “Voor elke dollar die je in een product steekt, moet je er nog een overhouden om ons bekend te maken! Deze slimme zin kun je ook toepassen op een bedrijfsontwerp, want het gaat om meer dan alleen een uiterlijk, het gaat om identiteit, herkenning en branding.
Kleuren zijn een centraal element in design. Met kleuren kun je niet alleen emoties overbrengen, maar ook pakketten van verschillende stemmingen! U kunt verschillende kleurschalen gebruiken om emoties of gevoelens op te wekken bij de respectieve ontvanger. U kunt warme elementen gebruiken om klanten naar het aanbod van een reisbedrijf te lokken, tot een koele, blauw verlichte ruimte die verse vangsten in een supermarkt symboliseert (POS). Emotionele, sterke roodtinten die spreken voor een actieve, feel-good uitstraling. Terwijl er een kalmerende noot is in heldere blauwe tinten, ook vertrouwen en rust. Kleuren spelen een centrale rol (voor print, online en POS) en zijn bepalend voor de perceptie van de klant. Niet zo centraal als kleurenspel, maar toch een krachtig instrument voor adverteerders, vormen! Rond, hoekig, ovaal, met lijnen, schoon of haptisch… zijn er vele mogelijkheden om je eigen look te creëren. In plaats van sterke kleuren kunnen we even sterke vormen gebruiken voor individuele, opvallende ontwerpen en materialen. Bijvoorbeeld, hoekige, hoekige elementen om een duidelijke lijn te tonen. Anderzijds zijn het ovale elementen die holistische ideeën en projecten uitdragen.
Ik zeg altijd: Kijk naar de grootste logo’s en bedrijven in de wereld. Is Google uitgebreid? Nee. Een simpel logo, een schone, witte website… Wereldmarktleider. Google maakt het mensen gemakkelijk om online te zoeken, op alle apparaten en zonder afleiding. Het gaat allemaal om bruikbaarheid – dat wil zeggen dat de ontvangst (de perceptie, het gebruik) van het medium voor de gebruiker zo gemakkelijk mogelijk moet worden gemaakt. Hoe eenvoudiger hun basis is, des te groter is de kans op succes. Want simpel, simpel, simpel. Uiteindelijk is het de ondernemer die het succes bepaalt, niet het ontwerp. Mijn motto: Hou het simpel.
Design is een uitgebreide constructie die bestaat uit een groot aantal variabelen, die uiteindelijk samen één lijn vormen. Met een ervaren mediamanager en huisstijl- en ontwerpexpert kunt u uw doelstellingen voor uw project het efficiëntst en snelst bereiken. Bij Lukinski profiteert u van de jarenlange multimedia-expertise en de vele projecten op de meest uiteenlopende mediagebieden.
Communicatiedesign is een mix van twee ondersteunende disciplines. Vanuit ontwerp en informatieverwerking of -ontwikkeling vormt de communicatieontwerper gedrukte media, elektronische media en presentaties (POS, evenementen, enz.). Communicatieontwerpers streven er altijd naar de boodschap van de klant via de verschillende mediakanalen over te brengen. Elk van hen vereist een individuele aanpassing van de inhoud. Als extreem voorbeeld zou men de gedrukte advertentie kunnen vergelijken met de Twitter-post. Terwijl er in het gedrukte tijdschrift ontelbare regels beschikbaar zijn voor marketing, zijn er in de tweet slechts 140 tekens. Met zijn gedachten zorgt de grafisch ontwerper ervoor dat de boodschap de doelgroep bereikt, ongeacht het medium.
Communicatiedesign wekt de verlangens van de consument op, motiveert hem en spoort hem aan te reageren of te reageren. Het doel kan zeer verschillend zijn, van pure aandacht tot de duurzame merkopbouw van een bedrijf. Zogezegd, van marktonderzoek tot uitgebreid strategisch zakelijk denken, mediaplanning. Creativiteit is zeker een van de belangrijke kenmerken van een goed communicatieontwerp.
Communicatiedesign is niet hetzelfde als visuele communicatie. Terwijl visuele communicatie zich concentreert op grafisch ontwerp, is communicatieontwerp veel meer omvattend. In plaats van alleen van concept naar ontwerp, wordt rekening gehouden met doelgroepen, wensen en situaties, alsmede met materialen, zelfs met geuren en andere zintuiglijke waarnemingen. Dit betekent niet noodzakelijk dat zij in de reclamewereld zitten; zij zijn ook interessante contacten voor producenten en industriële ondernemingen.
Grafisch ontwerpers brengen het grootste deel van hun tijd voor een beeldscherm door. Grafisch ontwerp als zodanig is visuele communicatie van boodschappen. Het is zijn of haar taak om de boodschappen correct te verpakken. Als grafisch ontwerper ben je dus een mediamanager die tot doel heeft problemen op te lossen door een juist gebruik van typografie (lettertype), ruimte (plaats), beeld (foto’s, grafieken, enz.) en kleur. Slechts één enkel product omvat vele stappen. Eerst is er het logo, dat is al een kunstwerk op zich. Door middel van verschillende ontwerpelementen rond tekst, beelden, vorm en kleuren. Verenigd in een design stuk. Bij visuele communicatie of communicatieontwerp gebruiken grafisch ontwerpers verschillende methoden om het gewenste succes te bereiken. Het creëren van woorden en teksten in perfecte combinatie met symbolen, beelden en de ideeën van de klant. Met behulp van verschillende stijlmiddelen, een combinatie van typografie, maar ook de beeldende kunst, pagina-indeling en verkooptactieken, probeert de ontwerper uiteindelijk de consument te overtuigen van het eindresultaat of product (of dit nu een fysiek product, homepage of app is).
Er zijn veel gebieden waarop een grafisch ontwerper actief is. Hoewel velen gespecialiseerd zijn in één soort mediaontwerp, worden de gebieden onderverdeeld in corporate identity, d.w.z. identiteit (logo’s en branding), publicaties in gedrukte media (tijdschriften, kranten en boeken), gedrukte advertenties, affiches, webdesign, individuele elementen, maar ook bedrijfsuitrusting of productverpakkingen. Kenmerken zijn niet alleen gerelateerd aan design, verschillende materialen en elementen spelen ook een rol voor ontwerpers als het gaat om print, online en POS in de mediamix.
Design, corporate of freestyle? We zijn hier voor jou.
Niets gevonden
Uw zoekopdracht leverde helaas geen artikelen op