Bildmontage, Buch und Text-Dokument vom Buch "Social Media Marketing"

SMM! Het boek – Nog maar een paar dagen

Wegens onverwachte vraag, hier een klein artikel met informatie over de aanstaande boekpublicatie van “Social Media Marketing für Modeunternehmen & -Label”.

Ik begon te werken in de lente. Eerst was het veel onderzoek – social media management, social media marketing – wat zeggen de experts? Stap twee was het begrip mode vanuit sociologisch oogpunt te onderzoeken: wat is mode en hoe werkt het? Hier verwijs ik veel naar het werk van Simmel rond 1905. U zult zien dat Simmel’s filosofie van de mode in 1905 nog even relevant was als nu en in 2015. Stap drie bracht me naar actieve managers in bedrijven om meer te weten te komen over het dagelijkse leven van modebedrijven in sociale netwerken. Ik heb in totaal vier diepte-interviews met deskundigen gehouden – die niet in het boek worden geciteerd, om eerlijke antwoorden te krijgen.luk-news-buch-social-media-marketing

Begin juni had ik twee wetenschappelijke basics en vier interviews met deskundigen over mijn nieuwe media-expertise. Wow. Een heleboel tekst. Een heleboel tekst. Het kostte me twee maanden om het samen te stellen, te evalueren en te schrijven. Naast het werk van agentschappen, online shops, modellenbureaus, projectacquisitie, ontwerpen en nog veel meer, ontstond dit bijna 100 pagina’s tellende werk over social media-marketing – in de bijzondere context van mode en mode-denken. Het boek behandelt trends, denkwijzen maar ook kleine best practice voorbeelden van Duitse en internationale modebedrijven. Ik kijk uit naar de komende dagen en weken.

Een uittreksel, hoofdstuk 1.3.3 – Differentiatie van SMM (Social Media Marketing):

Klein uittreksel, inleiding

"De focus van dit boek is het achterhalen, analyseren en evalueren van de relevantie en nuttige toepassing van SMM, in de specifieke context van doelgroepen en inhoud, voor modebedrijven, moderetailers en modelabels. Het doel is SMM voor modebedrijven uit te leggen en perspectieven voor succesvolle SMM te tonen in relatie tot de interactiesnelheid in sociale netwerken op basis van onderzoeksinterviews. Het onderzoek en de interviews hadden betrekking op de thema's multi-channel management, social media management, social campaigning en crowdsourcing. Met het toenemende bereik van het sociale web hebben modebedrijven een interessant extra, virtueel marketing- en communicatiekanaal om klanten en geïnteresseerden te werven en aan zich te binden als merkfans".

 

Voor een andere publicatie, eerste boekomslagontwerpen, updates & informatie, bezoek www.lukinski.de/buecher