SMM! Het boek – Nog maar een paar dagen
Wegens onverwachte vraag, hier een klein artikel met informatie over de aanstaande boekpublicatie van “Social Media Marketing für Modeunternehmen & -Label”.
Ik begon te werken in de lente. Eerst was het veel onderzoek –
Begin juni had ik twee wetenschappelijke basics en vier interviews met deskundigen over mijn nieuwe media-expertise. Wow. Een heleboel tekst. Een heleboel tekst. Het kostte me twee maanden om het samen te stellen, te evalueren en te schrijven. Naast het werk van agentschappen, online shops, modellenbureaus, projectacquisitie, ontwerpen en nog veel meer, ontstond dit bijna 100 pagina’s tellende werk over social media-marketing – in de bijzondere context van mode en mode-denken. Het boek behandelt trends, denkwijzen maar ook kleine best practice voorbeelden van Duitse en internationale modebedrijven. Ik kijk uit naar de komende dagen en weken.
Een uittreksel, hoofdstuk 1.3.3 – Differentiatie van SMM (Social Media Marketing):
Klein uittreksel, inleiding
"De focus van dit boek is het achterhalen, analyseren en evalueren van de relevantie en nuttige toepassing van SMM, in de specifieke context van doelgroepen en inhoud, voor modebedrijven, moderetailers en modelabels. Het doel is SMM voor modebedrijven uit te leggen en perspectieven voor succesvolle SMM te tonen in relatie tot de interactiesnelheid in sociale netwerken op basis van onderzoeksinterviews. Het onderzoek en de interviews hadden betrekking op de thema's multi-channel management, social media management, social campaigning en crowdsourcing. Met het toenemende bereik van het sociale web hebben modebedrijven een interessant extra, virtueel marketing- en communicatiekanaal om klanten en geïnteresseerden te werven en aan zich te binden als merkfans".
Voor een andere publicatie, eerste boekomslagontwerpen, updates & informatie, bezoek www.lukinski.de/buecher