Individuele websites van reclamebureaus voor VIP’s, sterren en beroemdheden
Reclamebureaus werken meestal op projectbasis. De ene klant is de volgende en de volgende klant is ook gewoon een andere. Wanneer een reclamebureau echter werkt voor publieke figuren, d.w.z. beroemdheden en VIP’s, is er veel meer om rekening mee te houden dan alleen een gestandaardiseerde productiestroom. Om beroemdheden in het juiste licht te presenteren is veel vertrouwen en begrip nodig. Mensen zijn geen rechtspersonen, zij hebben speciale behoeften en eisen, die alle gerechtvaardigd zijn. In tegenstelling tot managers in bedrijven, zijn sterren en beroemdheden personen die worden met zichzelf en hun leven. Elke aanval, elk stigma verwijst dus niet naar een anoniem bedrijf maar naar de persoon. Bescherming, vertrouwen en begrip zijn daarom essentieel voor de samenwerking tussen reclamebureaus en beroemdheden.
Look & Feel – Hoe fans te bereiken met reclamebureau
Bij het werken aan media voor publieke figuren, of het nu beroemdheden of sterren zijn, is het bijzonder belangrijk (zoals hierboven vermeld) om een individuele look en feel te vinden. Bekende persoonlijkheden vertegenwoordigen niet alleen een merk, maar ook zichzelf. Dit betekent dat zij als persoon altijd in de schijnwerpers staan. Hun eigen persoon staat op de voorgrond en is even aanwezig in de media als in de hoofden van de mensen. Ook al klinkt het als een detail, de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van met name publieke personen is een bijzonder goed. Dit moet worden beschermd, vooral als mediamanager en socialemediabeheerder, d.w.z. als vertrouwenspersoon. Dus net als je eigen merk, is er altijd een persoon in het publieke oog. De juiste mix van merk en persoon is de essentie van succes. Daarom wordt een coherente look en feel beschouwd als een teken van kwaliteit in mediaproductie.
Ontwerp, lay-out en bruikbaarheid – hoe fans te betrekken
Om ervoor te zorgen dat de uitstraling van uw eigen website of internetpagina goed is, is een samenhangend ontwerp van groot belang. Een ontwerp moet meer overbrengen dan alleen beelden en grafieken – eerder ideeën, concepten en inspiratie voor bezoekers. In het tijdperk van digitale media worden aan mediaontwerpen speciale eisen gesteld. Websites worden mobiel geraadpleegd, vooral in de lifestyle & trend sector, die beroemdheden en sterren omvat. Dus als u uw eigen website wilt laten ontwerpen, moet u er altijd voor zorgen dat mobiele apparaten worden meegenomen in de ontwikkeling.
Ophalen bij evenementen: mobiele websites
Gebruikers hebben graag toegang tot informatie via mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Dit betekent dat de gegevens meestal via het mobiele netwerk worden opgehaald. Het volume en de hoeveelheid gegevens zijn daarom vaak beperkt wanneer toegang wordt verkregen tot de prominente website.
Websites van beroemdheden worden in het dagelijks leven bezocht, maar vooral op en tijdens evenementen. Evenementen kunnen zeer uiteenlopend zijn, van een filmpremière tot een gala-evenement. Zoals blijkt uit de socialemediakanalen van internationale sterren, gaan internetgebruikers tijdens dergelijke evenementen veel vaker naar de socialemediakanalen en websites van de sterren. Om ervoor te zorgen dat uw nieuwe website voor agentschappen hiertegen beschermd is, is het raadzaam om niet alleen het ontwerp maar ook de systemen in overweging te nemen. Vooral in tijden van hoge bezoekersaantallen mag uw eigen website niet instorten.
Marketing via referenties – De video/beeldenportefeuille van Stars
Nadat wij als agentschap alle variabelen van de media-ontwikkeling hebben gecontroleerd, worden wij geconfronteerd met de vaak grote hoeveelheid gegevens via media- en referentieportfolio’s van de beroemdheden. Beeldmateriaal en foto’s zijn vaak een dubbeltje in een dozijn. Terwijl essentiële onderdelen zoals tekstinhoud vaak tekortschieten. Voor elke ster is het echter belangrijk om hun eigen referenties aan te bieden. Niet alleen fans zijn op het web te vinden, maar ook potentiële klanten en agenten. Zij maken een eerste indruk en moeten daarom altijd een onberispelijk portfolio zien. Vooral belangrijk voor:
- Modellen en fotomodellen
- Acteurs
- Personen in het openbare leven, de media
- Stylisten / Make-Up Artiesten
- Uvm.
Het is dan ook van essentieel belang (denk aan mobiele toestellen) om de datavolumes zo laag mogelijk te houden. Daarom plannen wij als reclamebureau altijd strategisch en comprimeren wij alle fotosets meteen vanaf het begin. Voor video-opnames en filmreferenties raden wij als agentschap altijd aan om gebruik te maken van bestaande systemen zoals Youtube, Vimeo & Co. Enerzijds bieden deze systemen reeds geavanceerde streamingtechnieken die de eigen bandbreedte van de website niet al te zeer beperken. Anderzijds kunt u verschillende media en sociale-mediakanalen op een zeer moderne manier met elkaar verbinden tot een netwerk. Door de synergie van deze combinatie van verschillende platforms kunnen gebruikers tussen de kanalen springen en wordt het totale bereik altijd groter.
Conclusie – Reclamebureau met ervaring en referenties
Met deze kleine, beknopte leidraad verpakken wij als reclamebureau het verhaal van sterren, VIP’s en beroemdheden in digitale vorm: Websites, portfolio websites en meer. Onze klanten zijn sterk aanwezig in de media, op tv, in sociale media en in tijdschriften. Wij werken vooral in de mode- en lifestyle-sector, dus begeleiden wij visagisten, modellen en modefotografen. Maar we maken ook hoogwaardige websites en media-optredens voor artiesten en acteurs. Wij inspireren mensen met hun vaardigheden – chique en slim verpakt.