E-Book: Sociale Media Marketing voor Mode Etiketten
Ik begon er in de lente aan te werken. Aanvankelijk was het een kleine tekst om modebedrijven te helpen hun weg te vinden op het sociale web. Dat wil zeggen, het moet antwoord geven op eenvoudige vragen over social media marketing voor modebedrijven: Wie is mijn doelgroep en hoe bereik ik die? Welke sociale netwerken zijn interessant voor online marketing naast Facebook? Welke nieuwe sociale netwerken zijn relevant? Wat zijn de voordelen van targeting op doelgroepen en Facebook Ads voor modelabels?
Het e-book is klaar om geaccepteerd te worden. Nu wordt er gewerkt aan de omslag en de lay-out van het boek, d.w.z. ontworpen en geïllustreerd, en dan gaat het naar de winkels! Titel van het boek: “Social Media Marketing for Fashion Labels – Relevantie, doelgroepen en contentstrategieën voor modebedrijven in sociale netwerken”. Publicatie: augustus 2014. Blijf op de hoogte op Lukinski.de!
Een uittreksel uit “Social Media Marketing for Fashion Labels” (ca. 60 pagina’s)
“Het gezegde ‘mode leeft van deelname’ is welbekend in de branche. Mode is een handelsartikel dat afhankelijk is van de sociale omgeving, het sentiment, de situatie en de marketing- en PR-maatregelen van bedrijven. Over mode kan gediscussieerd en gediscussieerd worden en ergens heeft iedereen zijn eigen mening en smaak wat mode en trends betreft. Beide werelden – mode en sociale media – vullen elkaar echter aan in hun aanspraken om te leven van het feit dat mensen er actief mee omgaan en aan deelnemen (interactie). Beide werelden leven van uitwisseling, van emoties en van trends. Daarom ligt de focus van deze paper op sociale-mediamarketingmaatregelen van modebedrijven in sociale netwerken.
De gemiddelde Facebook-gebruiker besteedt uren per week aan chatten, commentaar geven, delen, enz. Maar er is niet alleen Facebook. Steeds meer concurrerende modellen van kleine en grote concurrenten, zoals Google+, Pinterest of Vimeo, doen hun intrede op het sociale web.”
Auteur: Stephan M. Czaja, Keulen